راه اندازی ناوگان مخصوص استفاده معلولان از تاكسی های اینترنتی

راه اندازی ناوگان مخصوص استفاده معلولان از تاكسی های اینترنتی

پارسی كاو: شركت حمل و نقلˮلیفتˮ با استفاده از ون های ˮسیه ناˮ تویوتا در حال آزمایش یك خط مخصوص به منظور افزایش خدمت رسانی به مسافرانی است كه در شهرهای لس آنجلس و سانفرانسیسكو از صندلی چرخدار استفاده می نمایند.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت حمل و نقل "لیفت"(Lyft) در حال آزمایش ناوگان ویژه ای است كه فقط برای مسافرانی در نظر گرفته شده كه از صندلی چرخدار استفاده می نمایند.
این شركت امروز اعلام نمود كه سرویس جدید "WAV"(وسیله نقلیه در دسترس صندلی چرخدار) را در شهرهای لس آنجلس و سانفرانسیسكو به شكل آزمایشی راه اندازی كرده است.
تمام رانندگان دارای گواهینامه مخصوص هستند و پشت فرمان ون های مدل "سیه نا"(Sienna) ساخته شركت تویوتا می نشینند كه از بغل دارای یك سطح شیبدار تاشو برای ورود و خروج معلولین است.
"لیفت" می گوید قیمت سفر با سرویس "WAV" همانند سفرهای استاندارد است و تفاوتی ندارد. این شركت علاوه بر آزمایش در لس آنجلس و سان فرانسیسكو، در بوستون و تورنتو نیز این طرح را اجرا می كند.
"آنتونی فوكس" مدیر ارشد سیاست گذاری در "لیفت" در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما در "لیفت" به فكر گسترش هر چه بیشتر دسترسی هستیم و اقدام جدیدمان در امتداد توسعه گزینه های حمل و نقل در مناطق سان فرانسیسكو و لس آنجلس است. ما به ارائه حمل و نقل مناسب و راحت برای همه متعهد هستیم.
كاربران می توانند بعد از دانلود برنامه "لیفت" با لمس منو و سپس تنظیمات، حالت دسترسی به سفر با صندلی چرخدار را فعال كنند. بعد از آن می توانند به راحتی، سفر با صندلی چرخدار را درخواست كنند تا یكی از ون های ناوگان جدید "لیفت" در محل حاضر شود.
هم اكنون هم "لیفت" و هم "اوبر" كه از بزرگترین شركت های خدمات تاكسی اینترنتی هستند با دعاوی طرفداران حقوق معلولین مواجهند كه ادعا می كنند این شركت ها دسترسی برابر برای افرادی كه از صندلی چرخدار استفاده می نمایند را میسر نكرده اند.
هر دو شركت از سال ۲۰۱۵ به بعضی از رانندگان خود در بعضی شهرها گفته اند كه فقط درخواست های مسافران معلول با صندلی چرخدار را بپذیرند. اما رانندگان معمولاً از آن سر باز می زنند، چونكه این كار برای آنها زمان بر است و اصطلاحاً نمی صرفد.
یك مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد كه "اوبر" و "لیفت" در شهر نیویورك در ۷۰ درصد از مواقع موفق به ارائه وسایل نقلیه برای افراد معلول با صندلی چرخدار نمی شوند.
حالا "لیفت" با راه اندازی سرویس جدید خود مشخص است كه در حال كوشش برای بهبود خدمات برای كاربران سوار بر صندلی چرخدار است. بكارگیری رانندگان آموزش دیده و وسایل نقلیه مناسب بطور قطع یك پیشرفت در راه رعایت حقوق شهروندان معلول شمرده می شود و "لیفت" می خواهد این خدمت را به شهرهای دیگر نیز گسترش دهد.




منبع:

1398/04/19
14:35:00
5.0 / 5
5113
تگهای خبر: استاندارد , اینترنت , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
ParsiKav