وزارت ارتباطات خبر داد؛

ارائه خدمات هوشمندسازی در وزارت جهاد کشاورزی

ارائه خدمات هوشمندسازی در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش پارسی کاو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: به زودی در وزارت جهاد کشاورزی شاهد اتفاقی خوب در عرصه هوشمندسازی ارائه خدمات هستیم تا مردم بیش از گذشته طعم شیرین استفاده از فناوری را متوجه شوند.


به گزارش پارسی کاو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی؛ میثم لطیفی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی و معاونان رییس سازمان برنامه وبودجه اجرا شد. در این نشست وضعیت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و مصوبات شورای اجرائی فناوری اطلاعات در عرصه ارائه خدمات هوشمند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ها و شرکت های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد بررسی قرار گرفت. در آغاز این جلسه گزارش نظارتی حوزه کلان هوشمندسازی دستگاه های دولتی ارائه شد که برمبنای آن میزان کاربران ثبت نام کرده و دریافت کننده خدمات از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ۲۸ میلیون نفر اعلام گردید. در ادامه نیز وضعیت ارائه خدمات برخط وزارت جهاد کشاورزی بوسیله پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان های دامپزشکی؛ شیلات ایران؛ منابع طبیعی و آبخیزداری؛ امور اراضی کشور؛ تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ امور عشایر؛ حفظ نباتات کشور و تعاون روستایی و نیز دلیلهای عدم ارائه خدمات هوشمند برخی سازمان ها و شرکت های تابعه مورد بررسی قرار گرفت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزاری این جلسه را با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و رؤسای سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه را نشان از درک اهمیت هوشمندسازی ارائه خدمات بر بستر پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در این مجموعه دانست و ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش، اشاره کرد: امیدوار هستم باروحیه جهادی که در این مجموعه سراغ داریم، به زودی در وزارت جهاد کشاورزی شاهد اتفاقی خوب در عرصه هوشمندسازی ارائه خدمات باشیم که مردم بتوانند طعم شیرین استفاده از فناوری را در این زمینه بیش از گذشته بچشند. وی افزود: برمبنای تکالیف قانونی، امسال باید ۲۰ درصد خدمات دستگاه های دولتی بطورکامل به طور هوشمند ارائه شود یعنی مردم و ارباب رجوع نه مراجعه حضوری به دستگاه های ارائه کننده خدمت داشته باشند، نه هیچ مدرکی از آنها مطالبه شود و نه کارمندی در ارائه خدمت نقش داشته باشد و خدمت موردنظر بطورکامل برخط ارائه شود. زارع پور اشاره کرد: تعدادی از سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت جهاد کشاورزی در عرصه هوشمندسازی خدمات خود تأخیر دارند که برگزاری هفتگی این جلسات نیز به همین دلیل است تا با شناسایی موانع پیش رو، امکان تحقق تکالیف قانونی که مورد تاکید ریاست محترم جمهوری هم هست در کمترین زمان ممکن ایجاد شود تا دستکم تا انتهای سال ۲۰ درصد خدمات وزارت کشاورزی، سازمان ها و شرکت های تابعه بصورت هوشمند ارائه شود. در ادامه این جلسه محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با تکیه بر این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند یک خدمت فوق العاده در راه تسهیل زندگی مردم است، اظهار داشت: همه دستگاه های دولتی باید در اسرع وقت شرایطی را ایجاد کنند تا مردم بتوانند از این بستری که فراهم شده بهره گیرند. وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، کار بزرگی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی آنرا راه اندازی کرده اند که اگر این کار را بطور کامل به عاقبت برسد، شاهد افزایش رضایت مندی در بین مردم خواهیم بود. وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه تاکید کرد: این اراده در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که تمامی خدمات خودرا بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و بصورت الکترونیکی و هوشمند به مردم عرضه نماید و در این راه هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد. میثم لطیفی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی نیز در این نشست اظهار داشت: این جلسات مستمرا جهت بررسی وضعیت هوشمندسازی و ارائه خدمات دستگاه های دولتی بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برگزار می گردد و امروز نیز در این نشست تلاش داریم روند هوشمندسازی ارائه خدمات در وزارت جهاد کشاورزی را سرعت ببخشیم. ایشان سپس بابیان این که راهکار مسائل کشور استفاده از داده و اطلاعات است، اظهار داشت: با حکمرانی داده هاست که می توان تصمیمات درست گرفت و مسائل کشور را حل کرد و این انتظار وجود دارد که مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نیز به سمت حکمرانی داده حرکت نماید. معاون رییس جمهوری اشاره کرد: همین طور در مجموعه وزارت کشاورزی، سازمان ها و شرکت های تابعه، سامانه های مختلفی وجود دارد که برای تسهیل دسترسی مردم نیازمند راهبری ویژه برای ادغام و کاهش سامانه ها هستیم.


منبع:

1402/08/24
15:47:19
5.0 / 5
187
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , الكترونیكی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
ParsiKav