تولید هواپیمای مافوق صوت بی صدا آغاز شد

تولید هواپیمای مافوق صوت بی صدا آغاز شد

پارسی كاو: شركت لاكهید مارتین تولید هواپیماهای خود كه مجهز به فناوری مافوق صوت بی صدا هستند را به صورت رسمی آغاز كرد.



به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، هواپیمای خیره كننده لاكهید مارتین(Lockheed Martin) اعلام نمود ساخت هواپیمای خود موسوم به "QueSSTX-59" را با فناوری مافوق صوت بی صدا آغاز نموده است.

اولین پرواز اصلی این هواپیما برای سال 2021 برنامه ریزی شده است.

هدف از ساخت این هواپیما كه با همكاری ناسا انجام می شود، آزمایش فناوری مافوق صوت با پایین ترین میزان صدا برای تجاری سازی این هواپیماها و پروازهای تجاری به وسیله آنها است تا بتوان آنها را بدون مشكل، در مناطق پرجمعیت به پرواز درآورد.

تاكنون، تمام كارها با مدل سازی های كامپیوتری، طراحی و آزمایشات در تونل باد انجام شده است، اما هم اكنون پروژه به تولید یك هواپیمای واقعی رسیده است.

هنگامیكه این هواپیما به هوا برسد، ناسا می خواهد از آن برای جمع آوری داده ها در سطح مهندسی و عموم مردم استفاده نماید تا نهایتا یك خط هواپیمایی راه بیاندازد.

علاوه بر این، این اطلاعات برای تجدید نظر در قوانین زیست محیطی فعلی كه در اواخر دهه 1960 تصویب شده بودند، مورد استفاده قرار می گیرد.



هنگامیكه ساخت "QueSST X-59" تكمیل شود، قادر خواهد بود در ارتفاع 17 هزار متری با سرعت 1.27 ماخ(1512 كیلومتر در ساعت) پرواز كند كه ركورد صوتی تنها 75 دسیبل، یعنی به اندازه بسته شدن درب خودرو را در اختیار دارد.

"پیتر لوسیفیدیس" مدیر پروژه لاكهید مارتین می گوید: شروع تولید این پروژه یك جهش بزرگ برای X-59 و آینده سفرهای تجاری مافوق صوت و آرام است. طراحی بلند و باریك بدنه این هواپیما كلید دستیابی به كم صدا بودن آن است. با ورود به مرحله تولید، ساختار هواپیما آغاز به شكل گیری می كند و ما را یك گام به مسافرت های مافوق صوت هوایی در سراسر جهان نزدیك تر می كند.




1397/08/27
23:52:13
5.0 / 5
4728
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
ParsiKav