توانایی حس كردن میدان مغناطیسی زمین با پوست الكترونیكی

توانایی حس كردن میدان مغناطیسی زمین با پوست الكترونیكی

پارسی كاو: پرندگان و خیلی از حیوانات دیگر قادر به درك میدان مغناطیسی زمین هستند و این توانایی آنها را قادر به جهت یابی در سراسر جهان می كند.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، دانشمندان آزمایشگاه تحقیقاتی(HZDR) شهر درسدن، آلمان، موفق به ایجاد یك پوست الكترونیكی شده اند كه این پوست الكترونیكی انسان ها را باز همانند پرندگان و خیلی از حیوانات دیگر قادر به درك میدان مغناطیسی زمین می كند.
این تكنولوژی جدید امكان دارد به افراد نابینا كمك نماید تا بتوانند به راحتی راه بروند و همین طور برای افراد دارای سرگیجه و در مسائل جهت یابی باز مفید می باشد.
علاوه بر این از فناوری مذكور می توان بعنوان یك روش بصری برای ارتباط با كامپیوتر ها، محیط های مجازی و واقعیت افزوده و كنترل تجهیزات رباتیك استفاده نمود.
پوست الكترونیكی شامل یك فویل پلیمری با سنسورهای مغناطیسی حساس است این حسگرها قادر به شناسایی میدان مغناطیسی زمین هستند. پوست الكترونیكی بسیار انعطاف پذیر است و بدین سبب می توان آنرا به دست یا سایر قسمت های بدن متصل كرد.
هر یك از دو قطب میدان مغناطیس زمین را قطب مغناطیسی می نامند. قطب شمال میدان مغناطیسی در آمریكای شمالی و قطب جنوب آن در منطقه قطب جنوب واقع شده اند. قطب های مغناطیسی به صورت ثابت در یك نقطه قرار ندارند و به تدریج تغییر مكان می دهند.
محل قطب مغناطیسی شمال در سال ۱۹۹۷ در نزدیكی جزیره "الف رینگنس"(Ellef Ringnes) واقع در كانادا به مختصات ۱۰۴ درجه باختری و ۷۹ درجه شمالی قرار داشته است و موقعیت قطب جنوب آن در سال ۱۹۹۵، در طول جغرافیایی ۱۰۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۷۹ درجه جنوبی، در "جنوبگان"(Antarctica ) قرار داشته است. بزرگی میدان مغناطیسی در سطح زمین بین ۲۵ تا ۶۵ میكرو تسلا است.
گام های بعدی مطالعه پژوهشگران ادغام قابلیت این سنسور با فناوری های دیگر جهت استفاده عملی از حسگر جدید است.
به لطف این فناوری بزودی افراد نابینا می توانند با آرامش و مستقل پیاده روی كنند.




1397/08/26
15:48:34
5.0 / 5
4998
تگهای خبر: تجهیزات , فناوری , مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ParsiKav