مشاور وزیر ارتباطات در گزارش پارسی كاو؛

برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در روزهای اربعین

برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در روزهای اربعین

پارسی كاو: مشاور وزیر ارتباطات در تامین ارتباطات مناسبت های مذهبی و ملی از برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس زائرین اربعین حسینی در این ایام اطلاع داد و اظهار داشت: شكایت زائرین از قیمت مكالمات بررسی می شود.



اسماعیل رادكانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی صورت گرفته از آخرین وضعیت تامین ارتباطات اربعین ۹۸ اظهار داشت: مبحث ارتباطات اربعین امسال در دو بخش كیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است كه در زمینه كیفیت، شواهد نشان داده است كه كیفیت ارتباط رسانی امسال نسبت به سال قبل بهتر بود.
وی افزود: با عنایت به توسعه صورت گرفته از جانب اپراتورهای عراقی، تمامی مسیر نجف به كربلا به نسل سوم موبایل مجهز شد و كیفیت پوشش ارتباطات در عراق مناسب بود و شكایت خاصی در این خصوص گزارش نشده است.
رادكانی با اشاره به اینكه ارتباطات داخل كشور هم از كیفیت مناسب و استانداردی در این ایام برخوردار بود، اضافه كرد: البته زائرین نباید كیفیت شبكه عراق را با ایران مقایسه كنند چون كه شبكه این كشور، هنوز در حال توسعه بوده و به حد استاندارد نرسیده است.
مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای با اشاره به اینكه تمامی تلاش این بود كه ترافیك اپراتورهای ایرانی به مقصد عراق به صورت ۲۴ ساعته مدیریت شود، اظهار داشت: تیم پایش ما به صورت شبانه روزی در حال تعامل و بررسی وضعیت ارتباطات شبكه در روزهای اربعین بود.
وی افزود: باآنكه وضعیت كیفیت ارتباط رسانی در ایام نخست با مشكلات معدودی همراه بود و شكایاتی از این بابت گزارش شد، اما تیم های فنی به سرعت مشكلات را رفع كردند و كیفیت شبكه به حالت پایدار درآمد.
رادكانی با اشاره به اینكه در زمینه قیمت مكالمه و دیتا نارضایتی از سمت زائرین اعلام شده است، اضافه كرد: در این زمینه وزیر ارتباطات دستور بررسی جزئیات مبحث را به اپراتورهای موبایل و اینترنت داده اند تا علل گلایه زائرین مشخص شود.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت كه قیمت مكالمات امسال نسبت به سال قبل گران تر بود و شاید یكی از علل گلایه زائرین هم همین باشد. البته قیمت مكالمه ایران و عراق در شرایط عادی سال حدود ۳ هزارتومان به ازای هر دقیقه است كه در روزهای اربعین امسال به حدود ۲۲۰۰ تومان رسید و ۸۰۰ تومان كاهش داشت. اما سال قبل نرخ هر دقیقه مكالمه حدود ۹۰۰ تومان بود.
مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه نرخ ارز و آزادسازی مكالمات بین الملل همچون دلایلی است كه سبب شده نسبت به سال قبل قیمتها كاهش بیشتری نداشته باشد، افزود: در صورتیكه كاربران نسبت به محاسبه صورتحساب خود خارج از نرخ های اعلام شده، شكایتی دارند می توانند آنرا به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كنند تا این شكایت بررسی شود و در صورتیكه تخلف از جانب اپراتورها باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.
وی اضافه كرد: بررسی ها نشان داده است كه از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه كه ایام راهپیمایی اربعین بوده است، بیشتر از ۳۲ میلیون دقیقه مكالمه میان ایران و عراق برقرار شده است و پیشبینی می شود تا روز چهارشنبه اول آبان ماه كه تمامی زائرین به كشور بازگردند این رقم به ۳۵ میلیون دقیقه مكالمه برسد.
رادكانی اضافه كرد: دو سوم این مكالمات از سمت ایران به عراق بوده و این به معنای آن است كه تماس از ایران با زائرین در عراق، بیشتر بوده است.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: همینطور بررسی ها نشان داده است كه زائرین اربعین حدود ۸۰ ترابایت اینترنت از رومینگ دیتای سیم كارتهای خود بهره برده اند.

1398/07/29
23:31:56
5.0 / 5
4729
تگهای خبر: ارتباطات , استاندارد , اینترنت , شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ParsiKav