برای تبلیغات آنلاین استفاده می شود؛

جاسوسی از کاربران با ابزار موسیقی و پادکست

جاسوسی از کاربران با ابزار موسیقی و پادکست

یک شرکت فناوری می خواهد از روشی نوین برای ردیابی کاربران در فضای آنلاین برای ارائه تبلیغات هدفمند استفاده نماید. برای این منظور موسیقی و پادکستی که فرد گوش می دهد رصد خواهد شد.


به گزارش پارسی کاو به نقل از گیزمودو، باتوجه به کوشش های گوگل برای از بین بردن کوکی های مرورگر و اهتمام اپل برای نابود کردن ابزارهای شناسایی موبایل، صاحبان کسب و کارهای چند میلیارددلاری ردیابی حرکات آنلاین افراد مشغول یافتن راه هایی تازه برای رصد افراد هستند. یکی از این کسب و کارهاSXM Media است که شرکتی بزرگ و مالک «سیریوس ایکس ام»، «پاندورا» و «استیچررادیو» است. این شرکت از نوعی ابزار شناسایی شنونده رونمایی کرده است. با کمک این ابزار می توان برحسب موسیقی که افراد گوش می کنند و پادکست های موردعلاقه شان، تبلیغاتی را ارائه نمود. جزییات این پروژه بسیار محدود است و فقط در بیانیه خبری آن اشاره شده ابزار مذکور بر طبق رضایت کاربر فعال می شود. در دنیای پلت فرم های آنلاین «رضایت کاربر» بطور معمول متکی به موافقت وی با شرایط پیچیده، بیش از اندازه تهاجمی و مبتنی بر توافق نامه استفاده از سرویس است. ماریا برزا یکی از مدیران ارشد اجرائی این شرکت در مصاحبه ای در این زمینه گفته است: این ابزار احتمالاً ایمیلی که افراد برای ورود به اپ هایی مانند پاندورا استفاده می نمایند را همراه شناسه های دیگری که در دستگاه فرد وجود دارند به کار می گیرد تا محتوای شنیداری او را رصد کند. از این شناسه ها برای ردیابی رفتارهای شنیداری فرد در دستگاه های وی استفاده می شود و در مرحله بعد یافته ها به تبلیغ کنندگان ارائه می شود. آنها نیز از شناسه مذکور برای ارائه تبلیغات مختلف مانند کنسرت، تی شرت و غیره استفاده می نمایند.

1400/11/13
22:45:28
5.0 / 5
660
تگهای خبر: آنلاین , شركت , فناوری , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ParsiKav