چین ربات ترمیناتور می سازد

چین ربات ترمیناتور می سازد

پارسی كاو: پژوهشگران چینی و استرالیایی، نوعی ربات نرم ابداع نموده اند كه قابلیت تغییر شكل و ترمیم خویش را دارد.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، ربات های تولید شده از فلز مایع می توانند تغییر شكل دهند و مانند ربات فیلم مشهور "ترمیناتور"، قسمت های صدمه دیده خویش را تعمیر كنند.
گروهی از پژوهشگران " دانشگاه علم و فناوری چین" (USTC) به همراه پژوهشگران "دانشگاه ولونگونگ"(UOW) استرالیا، اولین نمونه از این گونه ربات ها را ابداع نموده اند كه به اندازه كف دست است.


پژوهشگران، این ربات را با استفاده از یك چرخ كوچك پلاستیكی، یك باتری لیتیومی و قطرات گالیم ساخته اند. به قول پژوهشگران، آلیاژهای مایع به خاطر قابلیت رسانایی، كشش سطحی قابل كنترل و انعطاف پذیری برای ساخت ربات ها مناسب هستند.


این ربات كوچك با قابلیت تغییر شكل را می توان در محیط هایی كه دستیابی به آنها دشوار است و مناطق حادثه دیده به كار برد. همچنین، كاربردهای بسیاری در حوزه های نظامی و پزشكی خواهد داشت. ربات های كوچك می توانند برای انتقال دارو به بدن و حمله به سلول های تومور مورد استفاده قرار گیرند.


"تانگ شیانگ"(Tang Shiyang)، از پژوهشگران دانشگاه ولونگونگ اظهار داشت: ما انتظار داریم در آینده بتوانیم ربات های نرم بیشتری ابداع نماییم كه قابلیت استفاده در ماموریت های ویژه مانند عملیات جستجو و نجات را داشته باشند. از آنجائیكه این ربات ها، توانایی تغییر شكل دارند، می توانند به نقاطی بروند كه انسان نمی تواند به آنها وارد شود.
عقیده ما این است كه فلزات نرم می توانند به ساخت ربات هایی كه قابلیت تغییر شكل و ترمیم خویش را دارند، كمك كنند.
این پژوهش، در مجله "Advanced Materials" به چاپ رسید.



1397/08/05
14:23:52
5.0 / 5
4916
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ParsiKav