گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریكا

گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریكا

پارسی كاو گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریكا


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، به تازگی فناوری تشخیص چهره، به معیار متداولی برای سنجش ایمنی در فرودگاه های آمریكا تبدیل گشته است.
"اداره امنیت حمل و نقل آمریكا"(TSA)، برنامه خویش را درباره نحوه به كارگیری سیستم های زیست سنجشی داده در فرودگاه های سراسر این كشور منتشر نموده است. در این برنامه، فرودگاه از اسكن های اثر انگشت و تصویر چهره استفاده می كند؛ در نتیجه شاید مسافران در آینده به گذرنامه های خود نیازی نداشته باشند.


اداره امنیت حمل و نقل آمریكا می خواهد در به كار بردن سیستم زیست سنجی ایمنی برای مسافران بین المللی، با "اداره گمرك و حفاظت مرزی آمریكا" (CBP) همكاری كند.
"دیوید پكسك"(David Pekoske)، مدیر سازمان در اطلاعیه ای اظهار داشت: با وجود تهدیدات هواپیمایی كه روزانه صورت می گیرند، ابداع نسل بعدی فناوری ایمنی، كار مهمی به حساب می آید. با گسترش استفاده از زیست سنجی، اداره امنیت حمل و نقل آمریكا می تواند جایگاه خویش را بعنوان یك رهبر جهانی در ایمنی هواپیمایی و استانداردهای ایمنی حمل و نقل جهانی تضمین كند.
هدف از ابداع این سیستم، خودكار شدن خیلی از بخش های سفر همچون بررسی چمدان ها، تایید هویت و بردینگ پرواز است. این سازمان امیدوار است در آینده بتواند از سیستم تشخیص چهره در پروازهای داخلی استفاده نماید.
عملكرد این فناوری، مبتنی بر انطباق تصاویر چهره با مجموعه داده های دولتی است. این تصاویر معمولا از گذرنامه ها و ویزای مسافران به دست آمده اند. در بیانیه این سازمان آمده است: ما امیدواریم با پیشرفت فناوری و شناسایی با كمك تصویر چهره و اثر انگشت، بتوانیم نیاز به شناسایی فیزیكی را كاهش دهیم.
اداره گمرك و حفاظت مرزی آمریكا، به كار بردن فناوری تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان غیرآمریكایی را از سال 2015 آغاز كرد و از آن زمان، كار با این سیستم ها را ادامه داده است.
در ماه جاری، "خطوط هوایی دلتا" هم آزمایش سیستم تشخیص چهره را در فرودگاه بین المللی "هارتسفیلد-جكسون آتلانتا" آغاز كرد تا به فرآیند پرواز مسافران خود سرعت بخشد.


با وجود همه توضیحات عرضه شده در مورد این فناوری، هنوز خیلی از مدافعان حقوق شهروندی، در مورد استفاده های غیراخلاقی از آن اخطار داده اند.



1397/07/25
16:41:14
5.0 / 5
4915
تگهای خبر: امنیت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ParsiKav