با ثبت ۷۶درصد اختراعات؛

رتبه اول جهان در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید

رتبه اول جهان در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید

پارسی کاو: طبق گزارش توسعه هوش مصنوعی چین در سال 2020، این کشور در سال قبل میلادی 76 درصد از کل اختراعات جهان در حوزه هوش مصنوعی را ثبت کرده است.



به گزارش پارسی کاو به نقل از سی جی تی ان، چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹۰ هزار اختراع را در حوزه هوش مصنوعی به نام خود ثبت کرده و از این نظر رتبه اول جهان را به دست آورده است.
کل اختراعات حوزه هوش مصنوعی جهان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۲۰ هزار اختراع بوده است. آمار مورد اشاره در جریان برگزاری کنفرانس سالانه صنعت هوش مصنوعی چین در سال ۲۰۲۰ در شهر سوژو در شرق چین ارائه شد.
در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده که چین در ده حوزه در رابطه با هوش مصنوعی رهبری تحقیقات و خروجی های علمی را در دست دارد که همچون آنها می توان به پردازش زبان های طبیعی، فناوری های تولید تراشه های دارای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اشاره نمود.
در عین حال چین در بعضی بخش ها مانند تعامل انسان و کامپیوتر، مهندسی دانش، رباتیک، گرافیک کامپیوتری، نظریه پردازی و فرضیه های در رابطه با هوش مصنوعی و غیره هنوز به سطح مطلوب نرسیده است. برمبنای پیش بینی های مندرج در این گزارش طی یک دهه آینده مهم ترین حوزه های تمرکز در دنیای هوش مصنوعی عبارت خواهند بود از تقویت یادگیری، نقشه برداری از دانش و تولید ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی.
این گزارش حاکیست آمریکا در زمینه تربیت متخصصان برتر حوزه هوش مصنوعی در رتبه اول جهان است و ۱۲۴۴ استاد برجسته دراین زمینه ساکن آمریکا هستند. چین دراین زمینه با تربیت ۱۹۶ متخصص در رتبه دوم است. بخش عمده استعدادهای هوش مصنوعی چین در پکن، تیانجین، منطقه هبی و دلتای رودخانه یانگ تسه و همین طور منطقه دلتای رود مروارید ساکن هستند.


منبع:

1400/01/24
11:23:30
5.0 / 5
1383
تگهای خبر: تراشه , صنعت , فناوری , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
ParsiKav