برای مواقع بحران؛

شبكه رادیو ترانك ملی در تهران افتتاح شد

شبكه رادیو ترانك ملی در تهران افتتاح شد

پارسی كاو: شبكه رادیو ترانك ملی با هدف عرضه خدمات ارتباطی در مواقع بحران و بلایای طبیعی همزمان با هفته پدافند غیرعامل در تهران به بهره برداری رسید.



به گزارش پارسی كاو به نقل از مهر، راه اندازی این پروژه ملی بامداد امروز (سه شنبه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان پدافند غیرعامل راه اندازی شد.
این شبكه ارتباطی بستری مناسب برای مدیریت ارتباطات در شرایط بحران است كه با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
قرار است شبكه رادیو ترانك ملی خدمات صوت و اینترنت را برای ۲۰ هزار كاربر سازمان های مدیریت بحران، شهرداری، آتش نشانی، آب و فاضلاب و گاز فراهم آورد.
بر این اساس در مواقع بلایای طبیعی و بحران، این شبكه با مركزیت رگولاتوری و كمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، خدمات دهی به این سازمان ها را برقرار می كند.
در این شبكه دو تكنولوژی «تترا» و «ال تی ای» با زیرساخت های مجزا فراهم گشته است تا خدمات رسانی در ساعات اولیه بحران فراهم گردد.
این شبكه در قالب مصوبه سال قبل هیئت دولت و شورای عالی امنیت ملی برای تولید ۲۰ هزار شماره به مدیران سازمان های بحران اجرا شده است.
بر این اساس، هم اكنون شبكه رادیو ترانك ملی در تهران راه اندازی شده و بزودی ارتباط سایر استان ها هم با این شبكه برقرار می گردد.
این شبكه امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، با ارتباط دهی با استان هایی مانند مازندران، كرمان، خوزستان و دو نقطه از تهران از نظر صوتی و تصویری، تست و افتتاح شد.
پیش بینی می گردد كه با راه اندازی این شبكه، در سه گسل اصلی تهران، كمترین صدمه پذیری در زیرساخت های ارتباطی در زمان زلزله رخ دهد.

1397/08/15
14:41:28
5.0 / 5
5047
تگهای خبر: ارتباطات , امنیت , اینترنت , شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ParsiKav