برترین دانشكده های مدیریت كسب و كار در آسیا هستند

برترین دانشكده های مدیریت كسب و كار در آسیا هستند

پارسی كاو: گزارش ها از آن حكایت می كند كه امروزه، رشته مدیریت كسب وكار(MBA) در آسیا از كیفیت و جایگاه بالاتری نسبت به جهان غرب برخوردار می باشد.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، سابقه وجود دانشكده های كسب وكار در آسیا به بیشتر از ۳۰ سال بازمی گردد. نخستین دانشكده "كسب وكار" چین، دانشكده "CEIBS" در شانگهای بود كه در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شد.
البته دانشكده كسب وكار دانشگاه علوم و فناوری "هنگ كنگ" قدیمی تر است و قدمت آن به سال ۱۹۹۱ میلادی باز می گردد.
دانشكده های "مدریت كسب وكار" افراد و مدیران موفقی را در این رشته و در سطح جهانی تربیت كرده اند.
گفتنی است دانشكده های مدیریت كسب وكار آسیا در رتبه بندی های علمی رتبه های خوبی را از آن خود كرده اند كه از میان این كشورها می توان به سنگاپور، كره جنوبی، هند، ویتنام و چین اشاره نمود.
بدیهی است كه وضعیت اقتصاد كلان یكی از مهم ترین دلایل رشد تحصیلات در رشته "مدریت كسب وكار" است و بدون شك در دهه آتی، آسیا رشد اقتصادی زیادی خواهد داشت.
رونق اقتصاد در چین سبب شده است كه این كشور با كمبود مدیران حرفه ای در كسب وكار مواجه شود.
یارانه های دولتی در این كشور هم تحصیل در این رشته را ارزان تر كرده است و هزینه تحصیل در رشته مدیریت كسب وكار در دانشگاه "CEIBS " كه ۱۸ ماه به طول می انجامد ۶۲ هزار و ۶۰۰ دلار است. این در شرایطی است كه میانگین هزینه تحصیل در رشته "MBA" در سطح جهان، ۸۶ هزار دلار است.
كیفیت آموزش در برترین دانشكده های كسب و كار آسیا بسیار بالا است. اساتید این دانشكده ها هم از جایگاه خوبی برخوردار می باشند.
بعضی از برنامه های آموزشی در این رشته و در چین، در رتبه بندی های جهانی، برترین هستند.
بعنوان مثال، مدیریت اجرایی كسب و كار در دانشگاه "علوم وفناوری هنگ كنگ"(HKUST) كه با یك دانشكده كسب وكار در آمریكا همكاری می كند، از برترین های این رشته در جهان است.



1397/08/07
14:08:55
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
ParsiKav