استفاده از کلاه ایمنی نامرئی در خودروی چینی

استفاده از کلاه ایمنی نامرئی در خودروی چینی

پارسی کاو: صنعت خودرو هر سال مرز تازه ای را جابه جا می کند، اما بعضی نوآوری ها فراتر از عدد و آپشن اند. لوکسید V۹، مینی ون جدید و لوکس حاصل همکاری هوآوی و چری، با معرفی فناوری جدیدی در صندلی ها، تعریف تازه ای از ایمنی سرنشین عرضه می دهد؛ سیستمی که تا امروز در هیچ خودروی تولید انبوهی دیده نشده است.


امیرمسعود عابدین: لوکسید V۹ مقرر است در بهار ۲۰۲۶ بعنوان پرچمدار تکنولوژیک برند لوکسید (Luxeed) وارد بازار چین شود. خودرویی که نه تنها لوکس و پیشرفته است، بلکه با تمرکز ویژه بر ایمنی سرنشینان، نگاه ها را به آینده ای متفاوت از محافظت در خودرو ها جلب می کند. ایربگ هایی که این دفعه از دل صندلی بیرون می آیند و مثل یک کلاه ایمنی، سر و گردن را در آغوش می گیرند.
لوکسید؛ ثمره اتحاد هوآوی و چری برند لوکسید در سال ۲۰۲۳ و بنابراین همکاری راهبردی هوآوی و چری تحت ائتلاف HIMA متولد شد. این برند در مدت زمانی کوتاه توانست جایگاه خویش را در بازار چین تثبیت کند. عرضه سدان S۷ و شاسی بلند R۷ موجب شد تا لوکسید تنها در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۵ بیشتر از ۸۱ هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد. حالا V۹ آمده تا نقش پرچمدار این خانواده را بازی کند.
کلاه ایمنی نامرئی؛ ایربگی که از صندلی بیرون می آید
مهم ترین برگ برنده لوکسید V۹، فناوری «ایربگ کلاه ایمنی» است؛ سیستمی که برای اولین بار در یک خودروی تولید انبوه به کار گرفته می شود. برپایه گزارش های انتشار یافته در ویبو، این فناوری مستقیما در صندلی ها یکپارچه شده و عملکردی چندمرحله ای دارد.
در لحظه تشخیص تصادف، صندلی ها بطور خودکار از حالت خوابیده یا ریلکس به موقعیتی ایمن تر و عمودی بازمی گردند. هم زمان با فعال شدن ایربگ های جانبی، یک کیسه هوای کلاه مانند از داخل صندلی باز می شود و بصورت ۳۶۰ درجه سر و گردن سرنشین را پوشش می دهد؛ درست مانند یک کلاه ایمنی نامرئی که در کسری از ثانیه ظاهر می شود.
ایده این صندلی های هوشمند اولین بار در سال ۲۰۲۳ توسط شرکت Yanfeng معرفی شد؛ یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان قطعات داخلی خودرو در جهان که با برندهایی مانند بی ام و، تویوتا و تسلا همکاری دارد. این سیستم با دریافت داده از سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS)، وقوع تصادف را پیشبینی می کند و قبل از ضربه، بدن سرنشین را در وضعیت بهینه قرار می دهد.
کاهش فشار روی ستون فقرات، ممانعت از پرتاب شدن سر به جلو و محافظت جامع از گردن، هدف اصلی این فناوری است؛ جایی که خیلی از صدمه های جدی تصادفات رخ می دهند.
یک مینی ون، در ابعاد یک هتل متحرک
لوکسید V۹ بر پایه پلت فرم پیشرفته E۰X چری تولید شده و با طولی بیشتر از ۵٫۳ متر، در دسته مینی ون های بزرگ و فوق لوکس قرار می گیرد. طراحی این خودرو به وضوح نشان داده است که تمرکز اصلی روی راحتی سرنشینان و تجربه ای شبیه سفر در یک سالن لوکس بوده است.
صندلی های مستقل ردیف دوم با حالت جاذبه صفر یا Zero-Gravity، نمایشگرهای بزرگ اختصاصی، یخچال جادار و حتی دستگاه اکسیژن ساز، V۹ را از یک خودروی خانوادگی ساده به فضایی تشریفاتی و آرامش بخش تبدیل میکند.
امضای هوآوی روی قلب و مغز خودرو
حضور هوآوی در این پروژه فقط یک نام روی بدنه نیست. لوکسید V۹ به پیشرانه های برقی پیشرفته، چراغ های هوشمند و سیستم رانندگی خودکار Qiankun (ADS) مجهز شده؛ سیستمی که برای رسیدن به سطح ۳ رانندگی خودکار طراحی شده و نشان داده است این مینی ون نگاه جدی به آینده دارد.
در قسمت سخت افزاری هم شاهد استفاده از حسگر LiDAR جدید با ۱۹۲ خط، معماری ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت برای شارژ سریع و صندوق جلوی برقی (Frunk) با قابلیت بستن نرم هستیم؛ جزئیاتی که V۹ را در رده ای بیشتر از رقبا قرار می دهد.
لوکسید V۹ در دو نسخه عرضه خواهد شد: یک مدل تمام برقی (BEV) و یک نسخه برقی با دامنه پیمایش گسترده (EREV). باتری های هر دو نسخه توسط شرکت CATL تامین می شود؛ نامی معتبر که خیال مشتریان را از نظر کیفیت و دوام باتری راحت می کند.
منبع: carnewschina
1404/10/03
09:55:18
5.0 / 5
7
تگهای خبر: news , تجربه , تكنولوژی , شركت
این مطلب پارسی کاو را پسندیدین؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران پارسی کاو در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

ParsiKav