ایرانسل جریان ساز آینده هوشمند در الکامپ 1404
به گزارش پارسی کاو، ایرانسل با محوریت حوزه های اصلی اقتصاد دیجیتال، همچون زیرساخت ارتباطی، توانمندسازی کسب وکارها و عرضه محصولات و دولت هوشمند، در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ 1404، شرکت می کند.
به گزارش پارسی کاو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با شعار «جریان ساز آینده هوشمند»، با حاضر شدن در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، در سالن ۳۸ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، از ۳ تا ۶ مهرماه ۱۴۰۴، آخرین محصولات، خدمات و دستیافته های خویش را در محورهایی مانند اینترنت نسل پنجم، شبکه فیبرنوری و محصولات و راهکارهای سازمانی، به بازدیدکنندگان از نمایشگاه، خصوصاً جوانان علاقمند به حوزه فناوری که بخش قابل توجهی از مشترکان وفادار ایرانسل را می سازند، معرفی می کند. ایرانسل، با محوریت استراتژی کلان خود در حرکت از اپراتور ارتباطی (Telco) به شرکت فناوری (Techco) و با نگاهی جامع به تمام حوزه های فعالیت خود، در نمایشگاه الکامپ شرکت می کند که شامل پژوهش و توسعه، بومی سازی، دیجیتال، ارتباط با مشتریان، فروش و توزیع، راهکارهای سازمانی، توسعه شبکه و زیرساخت، منابع انسانی، امنیت شبکه و پایداری و سرمایه گذاری اجتماعیاست. همینطور شرکت های در رابطه با ایرانسل همچون گروه اسنپ و ویستامدیا هم در کنار ایرانسل، در نمایشگاه الکامپ حضور دارند.
زیرساخت های ارتباطی هوشمند برای تحول دیجیتال
در راه تحول دیجیتال، ایرانسل با تمرکز مستمر بر توسعه نسل پنجم ارتباطات همراه، شبکه فیبر نوری، تکنولوژی های جدید ارتباطی مانند فناوری eSIM و توسعه قابلیت های جدید در زیرساخت ابری ایرانسل نظیر IPV6 و پردازش گرافیکی، کوشیده بستری پرسرعت، پایدار و امن را برای آینده فراهم کند؛ زیرساختی کلیدی که نه فقط تجربه کاربران را دگرگون می کند، بلکه زمینه ساز گسترش فناوری های نوینی همچون اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و خدمات ابری است. ایرانسل با کاربرد هوش مصنوعی توانسته خیلی از فرایندهای خود در عرصه های مختلف، همچون نگهداری شبکه را ارتقا دهد و قدمهای مؤثری برای بهبود کیفیت عرضه خدمات، بردارد. در این نمایشگاه، قسمتی از غرفه ایرانسل به سرویس فیبرنوری منازل و کسب وکارها (FTTx) اختصاص یافته است. این فناوری، سرعت و کیفیتی بالاتر نسبت به بقیه سرویسهای ارتباطی و پایداری و ثبات ارتباط اینترنتی بدون نیاز به خط تلفن ثابت را ارائه می کند و توسعه آن تا امروز در بالاتر از ۱۶۰ شهر کشور ادامه دارد. مردم و کسب وکارها این امکان را دارند با عرضه درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل در شهرهایی که سرویس فیبرنوری آن به بهره برداری رسیده است، برخوردار شوند. همچنین، ایرانسل سرویس اینترنت خانگی نسل پنجم (FWA) را در این نمایشگاه، عرضه می کند. این سرویس با بهره گیری از مودم های فضای باز و سیمکارت ایرانسل، بدون نیاز به کابل کشی، امکان دسترسی سریع و آسان به اینترنت را فراهم می آورد. نصب آسان، قابلیت جابه جایی با ثبت مکان جدید و پشتیبانی از مودم های سازگار موجود، همچون مزایای این سرویس است.
پیشبرد اقتصاد دیجیتال با خدمات نوآورانه
ایرانسل در راه توسعه اقتصاد دیجیتال، مجموعه ای از سرویسهای نوآورانه را عرضه می کند. در غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴، سرویسهای تجربه زندگی دیجیتال ایرانسل که مورد استفاده کاربران قرار دارند هم به بازدیدکنندگان عرضه می شود. همچون این سرویس ها، کیف پول دیجیتال ایرانسل «جیب جت»، نسل جدید سوپر اپلیکیشن «ایرانسل من»، تلویزیون اینترنتی «لنز» و آهنگ پیشواز، مجموعه سرویسهای یلو (یلو نام، یلو ادوایز، یلو هاب، یلومارت) هستند. در این بین، سامانه «یلونام» بعنوان سامانه یکپارچه احراز هویت و امضای دیجیتال، با بهره مندی از هوش مصنوعی، فرایندهای نام نویسی و احراز هویت را بصورت کاملا آنلاین و امن انجام می دهد. یلونام امکان دریافت گواهی امضای دیجیتال، مدیریت حساب کاربری و احراز هویت سریع را برای کاربران فراهم می آورد.
راهکارهای سازمانی ایرانسل
ایرانسل بعنوان اپراتور پیشرو در عرضه خدمات نسل پنج به صنایع، در نمایشگاه امسال، مجموعه ای از خدمات سازمانی پیشرفته خویش را معرفی می کند. روشهایی که برای مساعدت با کسب وکارها در راه تحول دیجیتال طراحی شده اند. مهم ترین این خدمات، شامل مرکز تماس ابری (Cloud PBX)، زیرساخت ابری (IaaS)، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، اینترنت اشیا صنعتی (IIoT)، راهکارهای حقیقت مجازی و افزوده (AR/VR) و کشاورزی هوشمند است. این سرویس ها با هدف افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و ارتقاء رقابت پذیری سازمان ها عرضه می شوند. همینطور ایرانسل، با عرضه راهکارهای دیجیتال در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، معدن و سایر حوزه ها، نقش کلیدی در راه هوشمندسازی و افزایش بهره وری ایفا می کند. این راه حل ها به صنایع کمک می نماید تا با بهره گیری از داده های گسترده و تکنولوژی های جدید، تصمیم گیری دقیق تر، کاهش هزینه ها و ارتقاء ایمنی را تجربه کنند. «شایا» شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل با هدف تحول فضای کسب وکار، به ویژه گسترش فرهنگ مشتری مداری، خدمات برون سپاری مراکز ارتباط با مشتریان و توسعه نرم افزار را به کسب وکارها عرضه می کند. سامانه «فواد ۱۲۸» با حضور شایای ایرانسل بعنوان مجری طرح و با کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسیده است. این سامانه با هدف پیگیری فوری و دقیق شکایات از نظام اداری و ارتقاء شفافیت در نهادهای اجرایی راه اندازی شده و ایرانسل با عرضه مرکز تماس هوشمند و راهکارهای دیجیتال، به تسهیل تعامل شهروندان و سازمان ها کمک می نماید. از دیگر دستیافته های شایا، می توان به عرضه خدمات پاسخگویی سیستم های جامع تجارت ایران و همتا، ذیل سامانه یکپارچه ۱۲۴ وزارت صمت و مرکز ارتباط شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان و شهرستان مشهد و صنایع مختلف در عرصه حمل و نقل و شرکت های استارتاپی، اشاره نمود. «یارا»، جدید ترین ابزار هوشمند پشتیبان ایرانسل، با به کارگیری هوش مصنوعی و با هدف تحول فضای کسب وکار و گسترش فرهنگ مشتری مداری، بعنوان یک مدل بزرگ فارسی زبان و هسته متفکر «چت بات» و «ویس بات»، در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴ در دسترس بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در قسمتی از غرفه ایرانسل، مشترکان ایرانسل می توانند مشکلات احتمالی خویش را با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل مطرح و پیگیری کنند. خدمات ارتباط با مشتریان ناشنوا هم در این بخش از غرفه ایرانسل معرفی و عرضه می شود. در قسمت دیگری از غرفه ایرانسل، بازدیدکنندگان می توانند با سیمکارت های نسل جدید ۰۹۰۰، آغازگر پیش شماره های شبکه تلفن همراه ایران و یکی از پیش شماره های باارزش ایرانسل که نماد ورود به نسل نوین ارتباطات و تمایز در تجربه کاربری است، همینطور پرتال حراج شماره های رند و بازارگاه ایرانسل برای عرضه محصولات دیجیتال آشنا گردند.
گام های ایرانسل برای آینده ای سبز
در غرفه ایرانسل، بخشی هم به حوزه «پایداری و سرمایه گذاری اجتماعی» اختصاص یافته است. در این بخش، بازدیدکنندگان می توانند با کارشناسان ایرانسل در رابطه با مطالبی همچون پایداری کسب وکار، پروژه های سرمایه گذاری اجتماعی شرکتی، کاهش شکاف دیجیتال، مدیریت آثار محیط زیستی کسب وکار، کاهش انتشار کربن و دیگر اقدامات مسئولانه ایرانسل گفت و گو کنند و همینطور با گزارش پایداری ایرانسل آشنا گردند. ایرانسل در پنج سال گذشته، برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب وکار» خویش را بصورت متوالی منتشر نموده است. این گزارش، با محوریت بررسی آثار اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب وکار ایرانسل بر جامعه ایران، دستاوردها و چالش های این شرکت در پایش و مدیریت فاکتورهای پایداری را مرور می کند و مبنایی برای مقایسه سالانه این فاکتورها در عرصه «کسب وکار مسئولانه» به حساب می آید. ایرانسل در این نمایشگاه، آماده گفت و گو و همکاری با شرکت های مختلف تولیدکننده داخلی است با تقویت تعاملات و بهره برداری از قابلیتهای بومی، در راه بومی سازی هرچه بیشتر محصولات و خدمات مورد نیاز گام بردارد. آکادمی ایرانسل بعنوان یکی از بخش های این غرفه، با عرضه دوره ها و برنامه های متنوع آموزشی در امتداد ارتقاء مهارت های تخصصی و توسعه فردی کارکنان و علاقمندان فعالیت می کند و در همین چارچوب، با رویکرد معرفی اقدامات ایرانسل در حوزه تحول و نوآوری، میزبان بازدیدکنندگان است. بازدیدکنندگان از غرفه ایرانسل در نمایشگاه می توانند با کارشناسان منابع انسانی، بصورت مستقیم گفت و گو کنند و با آخرین مهلت های شغلی ایرانسل آشنا گردند.
حمایت از نوآوری و استارتاپ ها در الکام پیچ و الکام تاکس
در امتداد پشتیبانی از اکوسیستم نوآوری کشور، ایرانسل با پشتیبانی از رویدادهای «الکام پیچ» و «الکام تاکس»، فرصتی ویژه برای عرضه و رشد ایده های استارتاپی فراهم نموده است. هلدینگ ویستا، بازوی سرمایه گذاری ایرانسل، برای توسعه ی زیست بوم نوآوری، از تیم های برتر حمایت می کند. «اتاق رسانه» غرفه ایرانسل در سالن ۳۸ هم میزبان خبرنگاران و اهالی رسانه است. علاقمندان به بازدید از آخرین دستیافته های فناورانه و نوآورانه ایرانسل، می توانند در ایام ۳ تا ۶ مهرماه ۱۴۰۴، از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران حضور پیدا کرده و به سالن اصلی نمایشگاه «سالن ۳۸»، مراجعه نمایند.
منبع: پارسی كاو
این مطلب پارسی کاو را پسندیدین؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران پارسی کاو در مورد این مطلب