شاسی بلند محبوب مزدا پوست انداخت، عکس
به گزارش پارسی کاو، پرفروش ترین شاسی بلند مزدا حالا بزرگ تر و لوکس تر شده و از ابتدای سال آینده راهی بازار خواهد شد تا رقبا را به چالش بکشد.
به گزارش پارسی کاو به نقل از خبر آنلاین، به نقل از پدال، مزدا CX-۵ از زمان ارائه در سال ۲۰۱۲ با فروش بیشتر از ۴.۵ میلیون دستگاه، موفقیتی خیره کننده داشته است. این خودرو با فروش بیشتر از ۱.۶ میلیون دستگاه در آمریکا، پرفروش ترین محصول مزدا در این بازار است. بااین حال، در سالهای اخیر و با معرفی مدلهای جدید مانند CX-۵۰، CX-۷۰ و CX-۹۰، به نظر می رسید CX-۵ کمی مورد بی توجهی قرار گرفته است. مزدا حالا با نسل سوم CX-۵ این مشکل را برطرف کرده و طراحی تکامل یافته ای را عرضه کرده است که همچنان آشنا به نظر می آید.
نسل جدید CX-۵ فورا قابل تشخیص می باشد چونکه در نمای جلویی اما جلوپنجره آشنای مزدا بهمراه چراغ های باریک دیده می شود که به خوبی با اطراف آن هماهنگ شده اند. سپر اسپرت تر با ورودی های هوای برجسته تر هم به این بخش اضافه شده است. در کناره ها، خط شانه ای تیزتر و درهای عقب بلندتر برای دسترسی راحتتر سرنشینان عقب دیده می شود. در عقب، تلفیقی از خطوط نرم و سطوح سیال دیده می شود. چراغ های عقب باریک، درب صندوق مدرن با نوشته MAZDA به جای لوگو، سیستم اگزوز دوگانه، تزئینات مشکی براق و رینگ های ۱۹ اینچی قابل سفارش، از دیگر خصوصیت ها هستند. CX-۵ جدید علاوه بر طراحی مدرن تر و لوکس تر، به صورت قابل توجهی بزرگ تر از مدل قبلی است. طول خودرو ۱۱۴ میلی متر افزایش پیدا کرده و فاصله محوری ۷۶ میلی متر رشد کرده است. عرض هم بیشتر از ۱۳ میلی متر بیشتر شده است.
طراحی مدرن به کابین هم راه یافته و بازطراحی مینیمالیستی را بهمراه دارد. نمایشگر اطلاعات-سرگرمی بزرگ ۱۵.۶ اینچی در میانه داشبورد بیشترین توجه را جلب می کند و متاسفانه، مزدا رویکرد کاهش دکمه ها را در پیش گرفته که هرچند ظاهری تمیزتر و مدرن تر بوجود آورده اما اغلب کنترل ها و تنظیمات حالا از راه نمایشگر اطلاعات-سرگرمی صورت می گیرد. صفحه آمپر دیجیتال و فرمان جدید با نوشته MAZDA هم از دیگر خصوصیت های داخلی هستند. با افزایش ابعاد، سرنشینان عقب از فضای بیشتر برای پا، زانو و سر برخوردار خواهند شد. فضای بار هم ۵۱ میلی متر در طول و بیشتر از ۲۵ میلی متر در ارتفاع افزایش پیدا کرده است.
نسل سوم CX-۵ ابتدا با موتور ۲.۵ لیتری SkyActiv-G چهار سیلندر عرضه می شود که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این مشخصات مشابه مدل قبلی است و موتور همچنان به گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک استاندارد متصل است. بااین وجود، مزدا می گوید پیشرانه برای انعطاف پذیری بیشتر تنظیم شده تا هم پاسخگویی تیزتری داشته باشد و هم در رانندگی آرام تر، رفتاری نرم و بی صدا عرضه نماید.
در اروپا، CX-۵ با موتور ۲.۵ لیتری e-Skyactiv G بنزینی با فناوری هیبریدی خفیف ۲۴ ولت و سیستم ترمز باسیم عرضه خواهد شد. این موتور اما نسبت به نسخه آمریکایی ضعیف تر است و ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نسخه در اروپا با انتخابهای دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می شود. این مشخصات امکان دارد کمی ناامیدکننده باشد اما یک پیشرانه پلاگین هیبریدی کاملا جدید در سال ۲۰۲۷ به خط تولید اضافه خواهد شد. این شاسی بلند جدید اوایل سال آینده در آمریکا عرضه خواهد شد و احتمالا قیمت آن از مدل قبلی که از ۲۸، ۷۷۰ دلار آغاز می شود، بیشتر خواهد بود.
منبع: پارسی كاو
این مطلب پارسی کاو را پسندیدین؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران پارسی کاو در مورد این مطلب