كشف نخستین رنگ قرمز در یك فسیل باستانی

كشف نخستین رنگ قرمز در یك فسیل باستانی

به گزارش پارسی كاو پژوهشگران برای اولین بار موفق به كشف رد رنگدانه قرمز در یك فسیل دیرینه شده اند.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، محققان برای نخستین بار رد شیمیایی رنگدانه قرمز را در یك فسیل باستانی كشف كرده اند.
این كشف كه امروز در مجله Nature Communications انتشار یافت، با استفاده از تكنیك های تصویربرداری پیشرفته اشعه ایكس روی یك فسیل بسیار سالم از یك گونه از موش چوب(field mouse) كه سه میلیون سال پیش منقرض شده است انجام شد.
این كشف یك پیشرفت بالقوه است كه می تواند به دانشمندان كمك نماید تا حیواناتی را كه مدتها پیش منقرض شده اند بشناسند و شناخت آنها از فرگشت (تكامل) را بهبود بخشند.
یك تیم بین المللی از محققان، مسئول آزمایش این فسیل با برخی پرتوهای شدید اشعه ایكس همچون آنهایی كه توسط "مركز شتاب دهنده خطی استنفورد" و "منبع نور الماس انگلیس" ساخته شده اند، بودند.
در حالی كه تكنیك های پردازش تصویر استاندارد الگوهای ساده تاریك و روشن تولید می كنند، این تكنیك پیشرفته سبب می شود تا بعضی از رنگ ها، همچون رنگ های قرمزی كه در فسیل یافت می شوند تشخیص داده شود.



موش چوب كه محققان آنرا "موش قوی" نام گذاری كرده اند در قسمت پشت و پهلو موهای قهوه ای و مایل به قرمز داشته است، در حالیكه قسمت شكم این حیوان سفید بوده است.
محققان با استفاده از این اطلاعات توانستند یك تصویر واقعی و دقیق از این نوع موش هفت سانتیمتری ایجاد كنند. آنها بر این باورند این نوع موش بیشتر از سه میلیون سال پیش منقرض شده است.



1398/03/02
19:41:21
5.0 / 5
4821
تگهای خبر: استاندارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
ParsiKav