ساخت ربات شبه انسان با دی ان ای مصنوعی

ساخت ربات شبه انسان با دی ان ای مصنوعی

پارسی كاو: محققان دانشگاه ˮكرنلˮ موفق شدند پیشرفت قابل توجهی در فناوری رباتیك به دست آورند و با دی.ان.ای مصنوعی رباتی طراحی نمایند كه خودش را می سازد و خودمحور است.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، این ربات های جدید كه با استفاده از DNAهای مصنوعی ساخته شده اند، نسبت به ربات های مشابه خود عملكردی متفاوت دارند و تقریباً می توانند مانند DNA عمل كنند.
در این راستا این ربات ها متابولیسم مختص به خودرا دارند، از انرژی استفاده می نمایند، تكامل می یابند، رشد می كنند و در نهایت از بین می روند.
اما سوالی كه اینجا مطرح می شود این است كه چگونه می شود عملكرد مواد زیستی یك ربات مانند DNA انسان باشد؟
محققان دانشگاه كرنل در این پژوهش از یك سیستم مبتنی بر DNA استفاده كردند و رباتی ساختند كه با استفاده از ۵۵ واحد نوكلئوتیدی (بلوك های ساختمان DNA انسان) خودرا سازماندهی می كند.
محققان این بلوك ها را چندین بار تكرار كردند تا یك زنجیره به دست آید.
همین طور تیم تحقیقاتی پروژه به DNA مصنوعی ربات یك متابولیسم مصنوعی تعریف كرد تا به مواد زیستی ربات اجازه داده شود كه نه تنها برای سوخت خود از انرژی استفاده نماید، بلكه توانایی بازسازی هم پیدا كند.
علاوه بر این ها این ربات قادر می باشد به جلو بخزد.
"دان لو"( Dan Luo) از محققان این پروژه اظهار كرد، ما نمی گوییم كه این ربات كاملاً زنده است ولی متابولیسم مواد به كار برده شده در ربات سبب شده كه نسبت به ربات های پیشین بسیار واقعی تر باشد.
محققان پروژه معتقدند كه یافته های آنها موجب پیشرفت در علم رباتیك می شود و امكان دارد این مواد به تشخیص پاتوژن ها و تولید نانو مواد هیبریدی كمك نماید.
نتایج این پژوهش در مجله "Science Robotics" منتشر شد.



1398/02/03
16:05:33
5.0 / 5
4745
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ParsiKav