سرمایه گذاری غول مخابراتی کانادا در هوش مصنوعی پس از اختلال

سرمایه گذاری غول مخابراتی کانادا در هوش مصنوعی پس از اختلال

به گزارش پارسی کاو شرکت مخابراتی راجرز کانادا روز یکشنبه اعلام نمود طی سه سال آینده ۱۰ میلیارد دلار کانادا (معادل ۷.۷۴ میلیارد دلار) در زمینه هوش مصنوعی و آزمایش و نظارت بیشتر سرمایه گذاری خواهد نمود.



به گزارش پارسی کاو به نقل از رویترز، این سرمایه گذاری تنها چند هفته بعد از وقوع مشکلات شدید شبکه ای که سبب اختلال های بی سابقه مخابراتی در سرتاسر کانادا شد، رخ می دهد.
تونی استافیری، مدیر اجرایی راجرز گفت این اپراتور مخابراتی پیشرفت هایی در زمینه عقد توافق نامه رسمی بین اپراتورها برای تغییر خودکار تماسهای ۹۱۱ به شبکه های یکدیگر - حتی در صورت قطع شدن شبکه هر شرکت مخابراتی - داشته است.
وی اضافه کرد: این شرکت به صورت فیزیکی خدمات بی سیم و اینترنت را برای ایجاد یک شبکه "همیشه فعال" از هم جدا می کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان باردیگر با قطعی خدمات تلفن همراه و اینترنت مواجه نشوند. مقرر است جزئیات سرمایه گذاری این شرکت در حوزه هوش مصنوعی هم بزودی ایجاد شود.
در اوایل ماه جاری، این اپراتور که حدود ۱۰ میلیون مشترک بی سیم و ۲.۲۵ میلیون مشترک خرده فروشی اینترنت دارد، با مشکلی مواجه گردید که نزدیک به ۱۹ ساعت به طول انجامید و خدمات مختلف عمومی از پروازها تا تماسهای بانکی و اضطراری با شماره ۹۱۱ پلیس را مختل کرد.
دولت کانادا همینطور دستور تحقیقاتی را صادر کرده و از شرکتهای مخابراتی خواسته است تا ظرف ۶۰ روز با توسعه پروتکلهای ارتباطی به منظور اطلاع رسانی بهتر به مردم در مورد اختلال های احتمالی موافقت کنند.


منبع:

1401/05/05
09:45:41
5.0 / 5
490
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , شبكه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
ParsiKav