گزارشهای جدید نشان داد؛

شرکت های فناوری در ردیابی ایموجی های نژاد پرستانه شکست خوردند

شرکت های فناوری در ردیابی ایموجی های نژاد پرستانه شکست خوردند

به گزارش پارسی کاو گزارشی جدید نشان میدهد الگوریتم هایی که شرکت های فناوری برای شناسایی محتوای نژاد پرستانه توسعه داده اند قادر به ردیابی پست های توهین آمیز حاوی ایموجی نیستند.


به گزارش پارسی کاو به نقل از تلگراف، تحقیقی در دانشگاه آکسفورد نشان میدهد شرکت های فناوری به سبب وجود ایموجی ها نمی توانند برخی پست های محتوای نژاد پرستانه را شناسایی کنند. بگفته کارشناسان الگوریتم هایی که گوگل توسعه داده در شناسایی و مسدود کردن محتوای نژاد پرستانه همراه با ایموجی فقط ۱۴ درصد کارآمد است. ایموجی ها می توانند نرم افزار را فریب دهند که محتوای مذکور اهانت آمیز نیست. پژوهشگران انستیتو «اینترنت آکسفورد» در پژوهش خود متوجه شدند فناوری که برای مسدود کردن پست های توهین آمیز یا حاوی نفرت در فضای آنلاین توسعه یافته، بیشتر اوقات نمی تواند پیام هایی که حاوی ایموجی هستند را شناسایی کند. ایموجی های معمولی مانند سمبل های میمون، موز و هندوانه بیشتر با محتوای نفرت پراکنی نژاد پرستانه همراه هستند. بعد از شکست تیم فوتبال انگلیس از ایتالیا در فینال مسابقات اروپا، ۳ بازیکن سیاه پوست تیم انگلیس با انبوهی از محتوای نژاد پرستانه همچون ایموجی ها روبرو شدند. پژوهشگران آکسفورد متوجه شدند فناوری های فعلی بازنگری محتوا بطور مداوم اشتباه می کنند و ایموجی ها را توهین آمیز نمی دانند. برای اینکه نرم افزار هوش مصنوعی به کار گرفته شده برای الگوریتم های مذکور برای شناسایی چنین ایموجی هایی برنامه ریزی نشده است. در ماه جولای آدام موسری مدیر اینستاگرام اعتراف کرد این اپ در ردیابی کامنت های توهین آمیزی که برای بازیکنان فوتبال ارسال شده، شکست خورده است. از طرف دیگر هفته گذشته توئیتر اعلام نمود ۱۶۲۲ پست توهین آمیز که طی فینال مسابقات فوتبال اروپا ارسال شده بوده را حذف کرده است.

1400/05/25
13:56:00
5.0 / 5
611
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , اینستاگرام , توئیتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ParsiKav