وزش باد شدید استارشیپ را واژگون كرد!

وزش باد شدید استارشیپ را واژگون كرد!

به گزارش پارسی كاو سفینه ˮاستارشیپˮ متعلق به شركت فضایی خصوصی اسپیس ایكس كه در تگزاس آمریكا در حال سرهم بندی است بر اثر وزش باد شدید آسیب دید.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس ایكس، فضاپیمای "استارشیپ" كه مقرر است روزی فضانوردان را به مریخ برساند بر اثر وزش بادهای شدید واژگون و گرفتار آسیب جدی شد.
"ایلان ماسك" مدیر و بنیانگذار اسپیس ایكس گزارش داد كه این فضاپیما بر اثر وزش بادهایی با سرعت ۸۰ كیلومتر در ساعت واژگون شده و متأسفانه سخت صدمه دیده است، به صورتی كه انتظار می رود تعمیر و بازیابی آن هفته ها طول بكشد.
خوشبختانه مخازن سوخت این فضاپیما از صدمه نجات پیدا كرد.
"استارشیپ" برای ارسال بعنوان یك محموله توسط یك موشك بزرگ به نام "سوپر هوی"(Super Heavy) طراحی شده است و با پوششی قوی از آلیاژ فولاد ضدزنگ ساخته شده است تا بتواند شرایط خشن فضای عمیق را تاب بیاورد.
استفاده از فولاد ضد زنگ یك انتخاب غیر معمول است، اما ماسك می گوید كه این آلیاژ بسیار مقاوم است و در دمای شدید مقاومت خواهد نمود و برای نخستین بار از آب یا سوخت بعنوان سپر حرارتی استفاده می نماید.


ماسك در تاریخ ۵ ژانویه در توئیتر اعلام نمود كه امیدوار است آزمایشات اولیه "استارشیپ" را ظرف چند هفته آتی آغاز كند. در حالیكه حالا با این اتفاق حتماً این زمان بندی دست خوش تغییر خواهد شد.
وی در مصاحبه ای كه سال قبل منتشر گردید گفت ۷۰ درصد احتمال دارد كه او در بین نخستین انسان هایی باشد كه راهی سیاره سرخ می شوند.
ماسك اظهار داشت: احتمال مرگ شما در مریخ بسیار بالاتر از زمین است. شرایط سختی خواهد بود.
شركت اسپیس ایكس(SpaceX) برای انجام مأموریت های فضای عمیق خود هفته گذشته اعلام نمود كه ۱۰ درصد ۶ هزار نیروی خویش را به منظور تأمین هزینه مأموریت های آینده اخراج خواهد نمود كه چند روز پیش عذر ۷ درصد از آن ۱۰ درصد را خواست.
اسپیس ایكس برای برخی پروژه های بزرگ امسال آماده می شود و تصمیم برای اخراج كاركنانش هم یكی از طریق های تأمین هزینه های آن است.



1397/11/07
01:58:35
5.0 / 5
4901
تگهای خبر: توئیتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
ParsiKav