ربات شبه انسان با قدرت ساخت و سازبعلاوهتصاویر

ربات شبه انسان با قدرت ساخت و سازبعلاوهتصاویر

پارسی كاو: پژوهشگران ژاپنی، نوعی ربات شبه انسان ابداع نموده اند كه می تواند در كار ساخت و ساز، جایگزین انسان شود.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، "موسسه ملی علم و فناوری پیشرفته ژاپن"(AIST)، از اولین نمونه یك ربات جدید رونمایی كرده كه در صورت كمبود نیروی انسانی، می تواند به ساخت و ساز كمك نماید.
باآنكه این ربات موسوم به "HRP-5P" آهسته كار می كند اما دقت بسیار بالایی دارد و فناوری امیدواركننده ای برای جایگزین شدن در كارهای انسان به حساب می آید. "HRP-5P"، بسیار انعطاف پذیر است و طوری طراحی شده كه می تواند حركات انسان را در محیط های كاری پیچیده، تقلید كند.


فناوری خودكار در حوزه صنعت، تولید انبوه را با سرعت بالایی، متحول می كند. با وجود افزایش به كارگیری ربات ها در خط تولید كارخانه ها، هنوز هم نیاز به نیروی انسانی برای خیلی از كارها احساس می گردد.
هدف سازندگان این ربات، رفع نیاز به كارگران انسان است. در مقاله این پژوهش آمده است: با عنایت به رشد قابل توجه سن جوامع، روبرو شدن با كمبود نیروی انسانی در آینده، یك مشكل اجتناب ناپذیر خواهد بود و حل این مشكل با كمك فناوری رباتیك، مبحث مهمی به حساب می آید.


نمی توان اظهار داشت كه HRP-5P، پیشرفته ترین رباتی است كه تابحال دیده شده اما طراحی رباتی كه می تواند با حركاتی مشابه حركات انسان، بارها را حمل كند، گام بزرگی به سمت آینده به حساب می آید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آن را از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1397/07/10
13:47:25
0.0 / 5
4825
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ParsiKav