بر اساس تحقیقات بین المللی؛

هیچ ارتباط مداومی بین تحصیل حضوری و انتشار كرونا وجود ندارد

هیچ ارتباط مداومی بین تحصیل حضوری و انتشار كرونا وجود ندارد

به گزارش پارسی كاو خراسان رضوی باوجود نگرانی های گسترده برای حضور دانش آموزان در مدارس، نتایج دو تحقیق جدید بین المللی نشان دادند كه هیچ ارتباط مداومی بین تحصیل حضوری و شیوع كرونا در هیچ كدام از ۱۲ مقطع تحصیلی وجود ندارد و تحقیق سومی از ایالات متحده هم نشان داده است كه هیچ مشكلی برای پرستاران كودكان مشغول به كار وجود ندارد.


به گزارش ان پی آر، گزارش ها حاکی از این است که مدارس در برخی از ایالت های آمریکا باز است (با اطلاعات کسب شده از حدود ۲۰۰۰ مدرسه در ایالات متحده) و علت این بازگشایی به عقیده بعضی از کارشناسان پزشکی این است که باید بحث از خطرات باز شدن مدارس به خطر بسته ماندن آنها تغییر یابد.
دکتر دانیل دولی، رئیس بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن اظهار داشت: "من بعنوان یک متخصص اطفال، تاثیرات منفی تعطیلی مدارس بر روی کودکان را واقعا می بینم. " وی مشکلات بهداشت روانی، گرسنگی، چاقی ناشی از عدم فعالیت، از دست دادن مراقبت های پزشکی معمول و خطر سوءاستفاده از کودکان را علاوه بر از دست دادن آموزش اعلام نمود و اظهار داشت: "رفتن به مدرسه برای کودکان واقعا حیاتی می باشد. آنان در مدرسه فعالیت بدنی، مراقبت های بهداشتی و آموزش دارند. "
درحالی که این نتایج دلگرم کننده هستند، برخی از کارشناسان می گویند که ایالات متحده هنوز نتوانسته شرایط بازگشایی ایمن مانند آزمایش سریع و منظم، ردیابی تماس برای شناسایی منبع شیوع را برای مدارس مهیا کند.
ملیندا بونتین، رئیس گروه سیاست گذاری بهداشت دانشکده پزشکی وندربیلت امریکا که با احتیاط در مورد بازگشایی مدارس بحث کرده است، اظهار داشت: "ما با چراغ های خاموش رانندگی می نماییم و بچه ها را هم در ماشین خود سوار می نماییم. "


شواهد در حال ظهور
انریک آلوارز از دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا بر مبنای مقاله همکاری مشترک اخیر خود در مناطق مختلف اسپانیا اظهار داشت: موج دوم ویروس کرونا در اسپانیا پیش از شروع سال تحصیلی در سپتامبر شروع شد. بااین حال، در یک منطقه سه هفته بعد از بازگشایی مدارس موارد مبتلا شدن کاهش پیدا کرد، در یک منطقه میزان مبتلا شدن ثابت بود و در سایر موارد با همان سرعت قبلی رشد می کرد.
به قول وی در هیچ منطقه ای، طبق تحقیقات جهشی همزمان با بازگشایی وجود ندارد و یافته های ما نشان داده است که با بازگشایی مدارس واقعا تغییری به وجود نیامده است.
وی افزود: با ردیابی تماس دریافتیم که۸۷ درصد دانش آموزان و کارکنانی که تست مثبت داشتند فرد دیگری را آلوده نکرده اند و درواقع مواردی منفرد بودند.
وی اظهار داشت: " مطمئن نیستیم که محیط مدارس هیچ تاثیری نداشته باشند. اما کاملا واضح است که باوجود اقدامات ایمنی تغییر عمده ای در اپیدمی نداشته اند این اقدامات ایمنی شامل استفاده از ماسک برای همه کودکان بالای ۶ سال، تهویه هوا، نگه داشتن دانش آموزان در گروه های کوچک و فاصله اجتماعی یک متر و نیم است. با تشخیص یک مورد ابتلا، تمام گروه برای قرنطینه به خانه فرستاده می شوند."
در گزارشی که توسط یک موسسه مشاوره آموزشی انتشار یافته تاریخ های بازگشایی مدارس و روند ویروس کرونا از فوریه تا اواخر سپتامبر در ۱۹۱ کشور تجزیه وتحلیل شده و نتایج ذیل حاصل شد.
دکتر راندا گروب زاخاری، رئیس این موسسه اظهار داشت: "هیچ الگویی ثابتی وجود ندارد. این گونه نیست که تعطیلی مدارس منجر به کاهش موارد شود، یا اینکه افتتاح مدارس منجر به افزایش موارد شود. "
برخی از کشورها مانند تایلند و آفریقای جنوبی که موارد مبتلا شدن کم بوده، مدارس کاملا باز شدند و این بازگشایی هیچ تاثیری در انتقال ویروس نداشت. موارد دیگر، مانند ویتنام و گامبیا در تعطیلات تابستان میزان مبتلا شدن افزایش یافته است، اما بعد از بازگشایی مدارس، نرخ مبتلا شدن واقعا کاهش یافته است. ژاپن هم شاهد افزایش موارد و سپس سقوط آنها بود درحالی که این افزایش و کاهش زمانی بود که مدارس باز بودند، اما انگلستان شاهد یک روند صعودی شدید بود که از همان حوالی زمان بازگشایی مدارس شروع شد.
گروب زاخاری اظهار نمود: "ما اصلا نمی گوییم که مدارس هیچ ارتباطی با تعداد مبتلاها ندارند. "در عوض آنچه داده ها نشان داده است این است که افتتاح مدارس بطور حتم منجر به افزایش تعداد مبتلا شدن نمی گردد."


ایالات متحده
در تاریخ ۱۴ اکتبر، انجمن بیماری های عفونی آمریکا جلسات مختصری در مورد بازگشایی مجدد مدارس تشکیل داد. دکتر پریتی مالانی، متخصص بیماری های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان اظهار داشت: " تابحال داده ها نشان ندادند که مدارس، یک سایت گسترده برای انتشار ویروس هستند. "
پایگاه داده کووید- ۱۹ در ایالت یوتا به وضوح موارد مربوط به مدارس را بر مبنای مناطق گزارش می کند و باآنکه شیوع کرونا در این ایالت نسبتا زیاد است، سرپرست امور آموزش عمومی، سیدنی دیکسون اعتقاد دارد که مدارس، در بیشتر موارد عامل گسترش شیوع نیستند.
دیکسون اشاره کرد: "در مکان هایی که شاهد افزایش موارد مبتلا شدن در یک منطقه هستیم، افزایش موارد در مدرسه هم منعکس می شود، اما به علت حضور در مدرسه و ارتباط دانش آموزان با یکدیگر شاهد گسترش ویروس نبودیم. "
تام هوداچکو از بخش بهداشت ایالت اظهار داشت که بعد از بازگشایی کالج ها و مدارس در اوایل سپتامبر، افزایش موارد در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال وجود دارد. اما با پیام رسانی بهداشت عمومی هدفمند، این موارد رو به کاهش است.
هوداچکو اضافه کرد: اغلب موارد مبتلا شدن در دبیرستان ها متمرکزشده اند. در مدارس راهنمایی شیوع زیادی وجود ندارد و در مدارس ابتدایی موارد مبتلا شدن تک و موردی داریم. خوشه های مبتلا شدن در دبیرستان ها، ازجمله یک شیوع بزرگ با حداقل ۹۰ مورد، تا حد زیادی در اجتماعات غیررسمی اجتماعی در خانه ها و نه در کلاس ها دنبال شده است؛ لازم به ذکر است که الوارز از اسپانیا هم گفته است، خوشه ها در بین جوانان در اجتماعات اجتماعی ازجمله مهمانی ها و مناطق تفریحی مانند سواحل دیده می شود.
باوجوداین گزارش ها، بعضی از متخصصان معتقدند که این نتایج دارای سوگیری است و داده های چندان قابل اعتمادی نیستند.
در غیاب داده ها، حکایت های ترسناک و غم انگیزی از معلمان در سرتاسر ایالات متحده وجود دارد که به علت مبتلا شدن به کووید -۱۹ جان خویش را از دست می دهند. اما استخراج اطلاعات از این حوادث دشوار است؛ معلوم نیست که آیا مربیان در مدرسه به این ویروس مبتلا شده اند، آیا آنان بخشی از خوشه های مبتلا شدن در مدارس هستند و یا مدارس موردنظر نکات ایمنی را رعایت کرده اند یا رعایت نکرده اند.
تحقیقی از دانشگاه ییل می تواند به صورت بالقوه این سوالات را روشن کند. در این تحقیق ۵۷ هزار پرستار کودک در ۵۰ ایالت واشنگتن دی سی و پورتوریکو، برای سه ماه اول همه گیری در ایالات متحده ردیابی شدند. حدود نیمی از آنان مراقبت از کودکان بسیار خردسال را ادامه دادند، درحالی که نیمی دیگر در خانه ماندند. نتیجه این تحقیق، بعد از محاسبه عوامل دموگرافیک هیچ تفاوتی در میزان عفونت ویروس کرونا بین دو گروه نشان نداد.
والتر گیلیام، نویسنده اصلی این تحقیق و استاد روانشناسی در مرکز مطالعه کودکان ییل، اخطار داد که تعمیم این نتیجه به مدارس دشوار است، چونکه کودکان در این تحقیق بیشتر از ۶ سال سن نداشتند و کارکنان مراقبت از کودکان در زمینه بهداشت و ایمنی آموزش دیده بودند، هرچند که وی اعتقاد دارد که بهتر است این تحقیق برای معلمان مدارس هم تکرار شود.


خطرات و مزایا
بعضی از پزشکان و مدافعان بهداشت عمومی گفتند: باوجود چیزهایی که می دانیم و چیزهایی که نمی دانیم هنوز استدلال های قدرتمندی برای تحصیل حضوری بخصوص برای دانش آموزان جوان و یا دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد.
دکتر راینو کاوشال از مرکز پزشکی ویل کرنل اظهار داشت: " کودکان زیر ۱۰ سال به طورکلی در مورد کروناویروس بیشتر بدون علامت هستند و همینطور به ندرت آنرا منتقل می کنند". به قول وی این اتفاق خوبی است که کودکان در سنین پایین با خطر کمتری روبرو هستند و البته همین کودکان کم سن و سال هم با آموزش مجازی مشکل دارند.
کاوشال تصریح کرد: مهم می باشد که به خاطر داشته باشیم که جوامع سیاه پوست و آمریکای لاتین و آمریکای بومی بسیار تحت تأثیر کووید -۱۹ قرار دارند و اینکه خیلی از کودکانی که در معرض خطر جدی بیماری قرار دارند، در معرض خطر جدی نبودن حضور در مدرسه هم هستند. آنان زمان یادگیری مهارت ها را از دست خواهند داد.
وی تصریح کرد: هر تصمیمی که درباره بازگشایی مدارس گرفته شود، باید بر مبنای رعایت عدالت و همینطور ایمنی باشد. در این مورد هیچ گونه دادوستد راحتی وجود ندارد.




منبع:

1399/08/01
21:30:54
5.0 / 5
1964
تگهای خبر: آموزش , سایت , مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ParsiKav