نسل جدید خودروهای پرنده در نمایشگاه CES رونمایی میگردد

نسل جدید خودروهای پرنده در نمایشگاه CES رونمایی میگردد

پارسی كاو: خیلی از شركت ها و استارتاپ های خودروسازی قصد دارند طرح جدید خودروهای پرنده خودرا به نمایشگاه CES نمایش هند.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، اولین نمونه خودروهای پرنده، از محصولات مركز توجه در "نمایشگاه بین المللی سی ئی اس"(CES) خواهند بود كه مقرر است هفته آینده در لاس وگاس برگزار گردد.
در میان محصولات جدیدی كه مقرر است در این نمایشگاه سالانه معرفی شوند، نام فناوری هایی از استارتاپ "ان اف تی"(NFT) و شركت "تویوتا"(Toyota) به چشم می خورد.
به رغم موانع بزرگی كه در مقابل ایمنی و هزینه قرار دارند، رقابت جهانی برای ابداع خودروهای پرنده به سرعت پیش می رود.
شركت ژاپنی تویوتا باز می خواهد با همراهی گروهی از داوطلبان موسوم به "كارتیویتر" (Cartivator)، نوعی خودروی پرنده موسوم به "اسكای درایو"(Skydrive) عرضه نماید.
چندین شركت همچون "اوبر"(Uber) و استارتاپ هایی كه به پشتیبانی "لری پیج"(Larry Page)، یكی از بنیان گذاران گوگل تاسیس شده اند، اهتمام دارند خودروهای پرنده ای را برای جابه جایی مسافران ابداع كنند. هدف شركت های بزرگی مانند اوبر، آمازون و یا ایرباس از ابداع خودروهای پرنده، كاهش ترافیك و نشان دادن واكنش سریع به حوادث است.


استارتاپ ان.اف.تی باز در حال آماده سازی یك خودروی پرنده برای نمایشگاه هفته آینده است. "ماكی كاپلینسكی"(Maki Kaplinsky) و "گای كاپلینسكی"(Guy Kaplinsky)، بنیان گذاران این استارتاپ قصد دارند در طرح خود، یك هواپیما را با یك خودرو تركیب كنند. این وسیله نقلیه، به فرودگاه نیازی نخواهد داشت.
آنها باور دارند كه این طرح جدید، هزینه كمی خواهد داشت و به آنها كمك خواهدنمود تا نوع جدیدی از خودروهای پرنده مدل T را تا سال آینده عرضه كنند. خودروی مدل T، اولین مدل خودروی خودران مقرون به صرفه است كه توسط شركت "فورد"(Ford) ساخته شده و توانسته تاحدودی راه را برای سفر راحت طبقه متوسط جامعه فراهم آورد.
مهندسان استارتاپ ان اف تی می گویند كه می توانند از اشتباهات شركت "تسلا" (Tesla) درس بگیرند و كار خودرا با تمركز بر این فناوری و همكاری با شركت های مونتاژ انجام دهند.


وسایل نقلیه این استارتاپ كه هزینه ای معادل 50 هزار دلار برای ابداع آنها تخمین زده شده، مانند یك خودرو عمل می كنند اما می توانند مانند یك هواپیمای خودران، به صورت خودكار پرواز كنند یا فرود آیند.
سازندگان قصد دارند برای كمك به هدایت خودرو، یك اپلیكیشن نقشه برداری عرضه كنند كه روی تلفن همراه هوشمند نصب میگردد و نكات و دستورالعمل هایی را به رانندگان نمایش می دهد.
تخمین زده میگردد كه این خودروها بتوانند مسافتی معادل 310 مایل را پرواز و 60 مایل را رانندگی كنند.
هدف این استارتاپ، ساخت نمونه هایی از خودروی پرنده است كه بتوانند به مرحله تولید انبوه برسند.


"مایك رمزی"(Mike Ramsey)، تحلیلگر فناوری خودران در این مورد اظهار داشت: خودروهای خودران پرنده در حال ورود به بازار هستند اما اختلالی در راه مسافران احداث نخواهند كرد.
به گفته رمزی، هزینه، تنظیمات و عمر باتری خودروهای پرنده، فقط بخش كوچكی از موانع پیش روی آنهاست.



1397/10/15
13:13:45
5.0 / 5
5078
تگهای خبر: آمازون , اپلیكیشن , فناوری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ParsiKav