ناسا دستگاه ونتیلاتور ساخت

ناسا دستگاه ونتیلاتور ساخت

پارسی كاو: مهندسان ناسا برای كمك به مبتلایان ˮكووید-19ˮ دستگاه ونیتلاتور ساختند.


به گزارش پارسی کاو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، یکی از دستگاه هایی که در ایام کرونایی مورد نیاز است، دستگاه "تنفس مصنوعی" یا "ونتیلاتور" است.
ناسا هم برای کمک به رفع کمبود این دستگاه ها، یک ونتیلاتور با قابلیت تولید انبوه ساخته که به اختصار "VITAL" نام گرفته است.
آزمایش دستگاه در چند روز گذشته، در نیویورک انجام شد.
پژوهشگران " آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا"(JPL) این ونتیلاتور را در ۳۷ روز توسعه داده اند تا ونتیلاتورهای سنتی در بیمارستان ها برای بیمارانی که وضعیت وخیمی دارند، آزاد شوند.


چونکه هم اکنون بیمارستان های آمریکا با کمبود دستگاه ونتیلاتور مواجهند.
"مایکل واتکینز"(Michael Watkins) مدیر "آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا"گفت: ما در ساخت فضاپیماها تخصص داریم نه ساخت وسایل پزشکی. وقتی پژوهشگران آزمایشگاه ما دریافتند که جامعه پزشکی و مردم نیاز به کمک دارند، بدین سان وظیفه خود دانستند که از نبوغ بالای خود برای کمک به این بحران بهره بگیرند.
مهندسان ناسا هم اکنون به دنبال تایید سریع ونتیلاتور "VITAL" از سازمان غذا و داروی آمریکا هستند تا هرچه سریعتر آنرا به دست کادر درمان برسانند.
جهت استفاده از "VITAL" مانند دستگاه های ونتیلاتور معمولی لازم است لوله اکسیژن در مجاری تنفسی بیمار قرار گیرد تا بتواند نفس بکشد.


"VITAL" برای تولید سریع تر و تعمیر و نگهداری آسان تر طراحی شده است و نسبت به دستگاه های ونتیلاتور معمولی از یک هفتم قطعات آنها استفاده می نماید.
موسسه فناوری کالیفرنیا می خواهد مجوزهای رایگان برای این دستگاه ارسال نماید و به دنبال تولیدکننده برای تولید انبوه این دستگاه است.




منبع:

1399/02/06
22:07:24
5.0 / 5
3664
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ParsiKav