گردنبند نجات غریق ساخته شد

گردنبند نجات غریق ساخته شد

به گزارش پارسی كاو هر میزان كه والدین از فرزندان كوچك خود مراقبت كنند، باز هم امكان دارد كودكان در استخرهای شنا و دریاچه ها بیفتند، ˮگردنبند نجاتˮ(Buddy Lif-Collar) برای چنین حوادثی طراحی شده است.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، "گردنبند نجات" برای چنین حوادثی طراحی شده است و هنگامیكه كاربر به درون آب میافتد این حلقه به صورت خودكار باد می گردد و كاربر را روی آب قرار می دهد.
این گردنبند توسط "تاداس جاكنیس"(Tadas Juknius) توسعه یافت. جاكنیس گردنبند مذكور را هنگامیكه دانشجوی دكتری مواد در دانشگاه فناوری كاوناس لیتوانی بود، اختراع كرد و هم اكنون هم شركت "Spinoff Smartmedic" می خواهد این فناوری را عرضه نماید.


وزن این حلقه گردنی ۱۲۰ گرم است و به شكل یك یقه طراحی شده كه در اطراف گردن كودك قرار می گیرد. یك سنسور حساس به رطوبت درون آن تعبیه شده است كه در صورت افتادن كودك، سبب باز شدن چهار كیسه هوا از اطراف می گردد. این چهار كیسه بسیار سریع و تنها در عرض سه ثانیه باز می شوند.
بنابر گفته دانشگاه، حلقه گردن سر كودك را از آب خارج نگه می دارد و با این كار سبب نجات كودك می گردد.
شركت "Spinoff Smartmedic" اعلام نمود با اینكه هم اكنون تنها از نمونه اولیه این محصول رونمایی شده اما افراد بسیار مجذوب آن شده اند.



1397/09/20
13:46:11
5.0 / 5
4625
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ParsiKav