كیت آزمایشی جدید كرونا با سرعت تشخیص ۱۰ برابری

كیت آزمایشی جدید كرونا با سرعت تشخیص ۱۰ برابری

پارسی كاو: سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) اعلام نمود كه كیت آزمایش جدیدی برای تشخیص كروناویروس را تأیید كرده كه با 10 برابر سرعت بیشتر توانایی تشخیص این بیماری را دارد.


به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا، به نقل از نشریه بلومبرگ، سازمان غذا و داروی آمریكا اعلام كرد، كیت آزمایش جدیدی برای تشخیص كروناویروس را تأیید كرده كه با سرعت ۱۰ برابر بیشتر نسبت به كیت های فعلی توانایی تشخیص ویروس را دارد.
سازمان غذا و داروی آمریكا «اجازه استفاده فوق العاده» این كیت آزمایشی را صادر كرده كه با سیستم های تشخیصی شركت داروسازی رش(roche) موسوم به ۶۸۰۰/۸۸۰۰ كار میكند. كیت تشخیصی ۸۸۰۰ روزانه ۴۱۲۸ نفر و كیت آزمایشی ۶۸۰۰ روزانه ۱۴۴۰ نفر را مورد آزمایش قرار می دهد. این كیت های آزمایشی در كشورهای حوزه اروپا هم در دسترس خواهند بود.
توماس شاینكر، سرپرست واحد تشخیص دارویی شركت روش سوئیس، در این زمینه اظهار داشت: سرعت آزمایش و جوابدهی این كیت های آزمایشی بطور قطعی ۱۰ برابر بیشتر از سایر كیت های تشخیص این ویروس می باشد.
ایالات متحده آمریكا و خیلی از كشورهای اروپایی به سبب اقدامات كند و سرعت تشخیص پایین كیت های آزمایشی مورد استفاده برای كروناویروس مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته اند كه سبب شده است این ویروس تا این حد گسترش یابد. این كیت های آزمایشی جدید به شكل گسترده در سراسر جهان در دسترس قرار خواهند گرفت كه الان بالغ بر ۷۰۰ كیت آزمایشی در اروپا قابل استفاده می باشد.
كیت های جدید آزمایشی موسوم به «cobas ۶۸۰۰/۸۸۰۰» تنها طی چهار ساعت جواب آزمایش كرونای شخص را مشخص می كنند. در این كیت های آزمایشی از اسیدهای نوكلئیك در بزاق یا مخاط افراد مورد آزمایش بمنظور پاسخ دهی سریع استفاده می شود.




منبع:

1398/12/24
14:20:48
5.0 / 5
3829
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ParsiKav