دبیر شورای عالی فضای مجازی:

۱۰۰ بحران ملی مدیریت شده در فضای مجازی شناسایی شد

۱۰۰ بحران ملی مدیریت شده در فضای مجازی شناسایی شد

به گزارش پارسی كاو دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: از دی ماه گذشته تابحال با استفاده از پلت فرم های جهانی، ۱۰۰ بحران ملی و منطقه ای مدیریت شده بر ضد ایران در فضای مجازی فضاسازی شده است.


به گزارش پارسی كاو به نقل از مهر، ابولحسن فیروزآبادی امروز در اولین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در لانه جاسوسی اظهار داشت: ما پیشنهادات شبكه ملی را مطرح كردیم البته شبكه ملی به مفهوم جداسازی و منصرف شدن از جهان نیست ما از این طریق می توانیم در این شبكه، مرزهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... را طراحی نماییم.
وی اظهار داشت: برداشت مسئولان و برخی افراد از تهدیدهای فضای مجازی همسطح نیست. ازاین رو ما باید تصمیماتی بگیریم كه متناسب با این دید باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح كرد: ما مواجه با این حقیقت هستیم كه بعضی از دشمنان ما با پلت فرم های حاضر در جهان روابط ویژه ای دارند. به صورت مثال در نخستین سفر ترامپ به عربستان، مركز اعتدال راه اندازی شد كه در این مركز پلت فرم هایی مانند فیس بوك و توئیتر در كمتر ۱۰ ثانیه هر مطلبی كه به زبان عربی باشد و بدنبال گسترش افراط باشد آنرا به این مركز منتقل می كند.
فیروزآبادی عنوان كرد: مشابه این مورد اطلاعاتی است كه بر ضد ایران به گروههای سلطنت طلب هم داده می شود.
وی خاطرنشان كرد: نوع فضاسازی در حوادث دی ماه و مردادماه نشان دهنده یك انسجام و مركز فرماندهی بود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: همینطور برخی افراد بدنبال سیاسی كردن فضای اینستاگرام هستندو ما شاهد تولید بحران هایی مانند بحران آب، دراویش، ورود دختران به ورزشگاه، كامیونداران، چهارشنبه های سفید هستیم.
فیروزآبادی عنوان كرد: از دی ماه گذشته تابحال با استفاده از پلت فرم های جهانی، ۱۰۰ بحران ملی و منطقه ای مدیریت شده بر ضد ایران فضاسازی شده است.
وی اضافه كرد: تولید محتوا، باند فحاشی و تولید تفاوت میان این نظام و نظام شاه فعالیت هایی است كه در فضای مجازی بر ضد ایران شكل گرفته است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: در فتنه ۸۸ مشخص شد كه توئیتر در مبحث مداخله داشته، همینطور توئیتر در انتخابات اخیر آمریكا نقش داشته و ربات های متعددی را در اختیار دو جناح قرار داده است.
فیروزآبادی تصریح كرد: متاسفانه به علت اینكه روش های سنتی آگاهی رسانی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد ما در زمینه فضای مجازی و استفاده از این فضا عقب هستیم.
وی اظهار داشت: ما در كشور، تلگرام و توئیتر را بستیم و اگر لازم باشد عده ای منتخب در آن فعالیت خواهند داشت و مابقی افراد در پلت فرم های ملی حضور خواهند داشت كه بتوانند از این طریق آگاهی رسانی كنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح كرد: اگر حواسمان نباشد طی چند سال آینده ۵۰ درصد اقتصاد ما بر روی پلت فرم های خارجی خواهد بود.
فیروزآبادی تصریح كرد: یك توفان در راه می باشد كه امكان دارد میلیون ها نفر بیكار شوند چون كه امكان دارد فعالیت های اقتصادی در فضای مجازی شكل گیرد كه معلوم نیست صاحبان آنها چه كسانی هستند.
وی اظهار داشت: مدلهای اقتصادی مانند اسنپ، مواردی هستند كه در آنها حقوق كارمندی وجود ندارد.

1397/09/11
14:54:50
5.0 / 5
4885
تگهای خبر: اینستاگرام , توئیتر , شبكه , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ParsiKav