توسط كمیسیون تجارت فدرال آمریكا؛

همكار متخلف فیسبوك پس از ۱۸ ماه رسما محكوم شد

همكار متخلف فیسبوك پس از ۱۸ ماه رسما محكوم شد

پارسی كاو: كمیسیون تجارت فدرال آمریكا پس از گذشت 18 ماه از رسوایی شركت كمبریج آنالیتیكا بطور رسمی حكم داد كه این شركت با جمع آوری داده های شخصی كاربران فیسبوك، آنها را فریب داده است.



به گزارش پارسی كاو به نقل از ورج، در ماه جولای گذشته این كمیسیون این شركت و نیز مدیرعامل آن الكساندر نیكس و الكساندر كوگان طراح اپلیكیشن كمبریج آنالیتیكا را به جمع آوری داده های خصوصی ده ها میلیون كاربر فیسبوك بوسیله یك برنامه آزمون شخصیت افراد متهم كرده بود.
هدف از جمع آوری این اطلاعات زیر نظر گرفتن مخفیانه عملكرد كاربران فیسبوك و بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریكا بود.
این رسوایی كه ابتدا در سال ۲۰۱۸ اخباری در مورد آن انتشار یافت، موجب تحقیقات رسمی كنگره در مورد عملكرد فیسبوك شد و شخص مارك زاكربرگ مدیرعامل فیسبوك به كنگره احضار شده و دراین زمینه شهادت داد.
كمیسیون تجارت فدرال آمریكا قبلا به پرونده تخلفات رئیس این شركت و برنامه نویس آن رسیدگی كرده بود و حالا بطور رسمی خود كمبریج آنالیتیكا را محكوم كرده است.
البته باید توجه داشت كه این رای تنها جنبه نمادین دارد. برای اینكه كمبریج آنالیتیكا پس از رسوایی مذكور به سرعت ورشكست شد و پس از مدت ها قبل وجود خارجی ندارد و در هیچ یك از جلسات دادگاهی رسیدگی به تخلف خود نیز حضور نیافته است.


منبع:

1398/09/17
14:07:12
5.0 / 5
4794
تگهای خبر: اپلیكیشن , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
ParsiKav