در امكانی جدید؛

استرالیا به كاربرانش حق انتخاب اشتراك گذاری اطلاعات می دهد

استرالیا به كاربرانش حق انتخاب اشتراك گذاری اطلاعات می دهد

پارسی کاو: یک سازمان قانونگذار در استرالیا مشغول بررسی هایی است تا به کاربران اختیاراتی دهد نوع اطلاعاتی را که می خواهند با گوگل و شرکت های فناوری تبلیغاتی به اشتراک گذارند را مشخص کنند.


به گزارش پارسی کاو به نقل از رویترز، یک سازمان قانونگذار استرالیایی می خواهد به کاربران اینترنت حق تصمیم گیری درباره اطلاعاتی دهد که شرکت های فناوری مانند گوگل با مشتریان تبلیغاتی خود به اشتراک می گذارند. چنین اقدامی قسمتی از کوشش های دولت این کشور برای کاهش سلطه شرکت های فناوری است. از طرف دیگر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) نیز پیشنهاد کرده تا توانایی شرکت های بزرگ برای دسترسی به تاریخچه آنلاین کاربران برای فروش متقاطع محصولات و کالاها محدود شود. این پیشنهادات قسمتی از گزارش ACCC درباره تبلیغات دیجیتال در استرالیا است. ارزش این بازار در استرالیا ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود و بگفته این قانونگذار حوزه مذکور فاقد رقابت، شفافیت و گزینه های انتخابی است. همین طور کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا تخمین می زند سهم گوگل از درآمد تبلیغات دیجیتال باتوجه به نوع سرویس این شرکت بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است. علاوه بر آن، در این پیشنهادات بخش جدیدی به کمپین سازمان قانونگذار برای نظارت بر قدرت شرکت های آنلاین (گوگل و فیس بوک) در استرالیا اضافه شده است. این درحالی است که استرالیا تصمیم دارد با تصویب قانونی شرکت های بزرگ فناوری همچون گوگل را وادار کند برای انتشار اخبار و محتوای رسانه های محلی، هزینه ای به آنها پرداخت کنند. از طرف دیگر گوگل اعلام نموده در صورت تصویب این موضوع، گزینه جستجو در این کشور را حذف می کند.


منبع:

1399/11/10
14:42:09
0.0 / 5
1082
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ParsiKav