رئیس سازمان تنظیم مقررات:

ثبت گوشی مسافری در سامانه ناجا به تعویق افتاد

ثبت گوشی مسافری در سامانه ناجا به تعویق افتاد

پارسی كاو: رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: ثبت گوشی مسافری در سامانه ناجا كه قرار بود از امروز صورت گیرد برای رفع محدودیت های واردكنندگان، به مدت یك هفته به تعویق افتاد.



به گزارش پارسی كاو به نقل از مهر، حسین فلاح جوشقانی امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تلكام تصریح كرد: قرار بود با اقدامات فنی صورت گرفته در اتصال سامانه گمرك به ناجا، گوشیهای مسافری از امروز در این سامانه ثبت واردات شود تا تخلفات مربوط به گوشیهایی كه به صورت جعلی با نام مسافری وارد كشور می گردد از بین برود.
وی افزود: هم اكنون تمهیدات فنی لازم برای اتصال این دو سامانه به یكدیگر انجام شده است اما با عنایت به اینكه محدودیت هایی در زمینه واردات گوشی موبایل همچنان برای واردكنندگان وجود دارد و هم موضوعات تخصیص ارز، پیشنهاد دادیم كه این فرآیند یك هفته به تعویق بیفتد.
معاون وزیر ارتباطات اضافه كرد: فردا در جلسه كمیته راهبری رجیستری كه با حضور تمامی اعضای این طرح همچون نمایندگان وزارت صنعت، سازمان حمایت، گمرك، سازمان مبارزه با قاچاق و وزارت ارتباطات برگزار می گردد در مورد این مورد تصمیم گیری نهایی را خواهیم داشت.
فلاح جوشقانی افزود: همینطور هماهنگی های لازم انجام شده تا شاهد رفع محدودیت ها در بازار گوشی و افزایش واردات این بخش در هفته جاری باشیم و مشكلات تخصیص ارز هم حل شود.
اپلیكیشن تعاملی وضعیت خدمات دهی موبایل عرضه می شود
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی از طراحی اپلیكیشن تعاملی موبایل برای اطلاع از وضعیت خدمات رسانی اپراتورهای موبایل اطلاع داد و اظهار داشت: این اپلیكیشن تا آخر سال به بهره برداری می رسد و بر اساس آن مشتركان می توانند كیفیت خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه را شناسایی و بررسی كنند.
فلاح جوشقانی اظهار داشت: در این سامانه میزان پوشش و نحوه سرویس دهی اپراتورها شفاف سازی خواهد شد و در این زمینه كاربران می توانند با استفاده از این اپلیكیشن كیفیت خدمات اپراتورها را گزارش كنند.
وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه اعلام میزان تشعشع امواج الكترومغناطیسی و همینطور نقشه وضعیت شكایت مشتركان از خدمات اپراتورهای موبایل و اینترنت در جهت شفاف سازی وضعیت عرضه خدمات در این حوزه انجام می گردد و با تولید سامانه انتشار آزاد اطلاعات هم تمامی موارد اعلام شده در این سامانه در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد.
اسامی متخلفان خدمات ارزش افزوده پس از حكم قضایی اعلام می شود
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینكه چرا اسامی شركت های متخلف در زمینه پیامك ارزش افزوده تابحال اعلام نشده، اظهار داشت: شكایت از این شركت ها به دستگاه قضایی ارسال شده و هم اكنون پروسه قضایی خویش را طی می كند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تصریح كرد: بعد از آنكه مبحث در دستگاه قضایی بررسی و نتایج آن اعلام گردید امكان انتشار اسامی متخلفان در این زمینه وجود خواهد داشت.
وی تصریح كرد: این شركت ها به علت وجود یك باگ در پلت فرم عرضه خدمات بیش از ۳۵ میلیارد تومان طی ۵ ماه از برخی مشتركان تلفن همراه كلاهبرداری كرده بودند كه این مبالغ به حساب مشتركان برگشته است.
كنترل پیامك های تبلیغاتی به صفر نمی رسد
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال مهر درباره عدم كارآمد بودن سامانه لغو پیامك های تبلیغاتی و اعتراض مشتركان به خاطر دریافت این پیامك های مزاحم اظهار داشت: ما با سامانه ۸۰۰ و با استفاده از پرتال اپراتورها و سامانه شكایت ۱۹۵ مبحث پیامك های تبلیغاتی را همچنان در دستور كار داریم و حتی بر مبنای رفتارسنجی پیامك ها، این پیامك های مزاحم را مسدود می نماییم.
فلاح جوشقانی تصریح كرد: هم اكنون بیشترین آمار پیامك های تبلیغاتی مربوط به پیامك هایی است كه با استفاده از سیمكارت های شخصی به كاربران ارسال می گردد كه در این زمینه با شناسایی سیم كارت ها نسبت به قطع آنها اقدام می نماییم.
وی تصریح كرد: كنترل در مورد پیامك های تبلیغاتی به شدت صورت می گیرد اما ما هم قبول داریم این مورد به صفر نرسیده و همچنان برخی مشتركان با مشكلاتی در این زمینه رو به رو هستند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پاسخ به این سوال كه به رغم درخواست مشترك برای لغو پیامك در سامانه ۸۰۰ اما همچنان این پیامك ها بعد از یك هفته مجددا فعال می گردد تصریح كرد: این مورد باید به صورت مصداقی رسیدگی شود و هر كاربر حداقل با یك بار درخواست در این سامانه نباید باز هم شاهد دریافت پیامك تبلیغاتی باشد.
گزارش مخابرات برای تغییر تعرفه های تلفن فردا بررسی می شود
معاون وزیر ارتباطات اضافه كرد: پیشنهاد مخابرات برای تغییر تعرفه ها به علت جبران لغو هزینه اشتراك از مشتركان فردا در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می گردد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینكه هزینه نگهداری یك خط تلفن ثابت حدود ۷ تا ۹ هزار تومان در ماه است، اظهار داشت: مخابرات به صورت میانگین حدود هزار تومان اشتراك در ماه از مشتركان می گرفت كه با حكم دیوان عدالت اداری این مبلغ باید از قبوض مشتركان حذف شود.
وی اظهار داشت: از آنجایی كه حذف این مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در درآمد مخابرات تاثیر دارد، مخابرات پیشنهادی در خصوص تغییر تعرفه ها را مقرر است فردا در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح كند البته رسدیگی به این مورد زمان بر بوده و با یك جلسه نمی توان به جمع بندی رسید.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه توسعه تلفن ثابت در كشور نیازمند سرمایه گذاری بالایی است، اضافه كرد: اپراتورهای FCP با عنایت به اینكه مجوز راه اندازی خط تلفن ثابت دارند اما به سمت عرضه این خدمات ترغیب نمی شوند.
وی در پاسخ به اینكه چرا مخابرات تلفن ثابت را در كشور توسعه نداده و خیلی از مردم در انتظار خط تلفن ثابت هستند، اظهار داشت: شركت مخابرات بر مبنای پروانه خود باید شرایط موجود را در حوزه تلفن ثابت حفظ نموده و در شهرها به روزرسانی انجام دهد. هم اكنون شاهد می باشیم كه در بعضی شهرها مشكلاتی در توسعه و واگذاری تلفن ثابت وجود دارد و در حومه شهرها، مسكن مهر و روستاها مخابرات به علت آنكه الزامی برای توسعه ندارد سرمایه گذاری نمی نماید.
وی تصریح كرد: باید این مشكلات مرتفع شود و این بخش توسعه پیدا كند. از طرفی مخابرات اعتقاد دارد كه با حذف اشتراك توسعه این بخش از وضعیت فعلی هم شرایط بدتری را در پیش خواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال كه آیا حكم دیوان عدالت اداری برای لغو حذف هزینه اشتراك لازم الاجراست، اظهار داشت: مخابرات موظف است این حكم را اجرا نماید و مطابق با آن باید مبالغ دریافت شده را به صورت بستانكاری در فیش مشتركان لحاظ كند.

1397/07/14
20:56:26
0.0 / 5
4804
تگهای خبر: اپلیكیشن , ارتباطات , اینترنت , مخابرات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
ParsiKav