فیس بوك مقصد بعدی شما را حدس می زند

فیس بوك مقصد بعدی شما را حدس می زند

به گزارش پارسی كاو فیس بوك با استفاده از موقعیت فعلی كاربران و همینطور داده های قبلی دیگر كاربران، می تواند مقصد بعدی آنها را پیش بینی نماید.



به گزارش پارسی كاو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فیسبوك نه تنها در آینده خواهد دانست كه شما كجا هستید، بلكه می تواند جایی كه در آینده می روید را هم حدس بزند.

پایگاه خبری "بازفید نیوز"(Buzzfeed News) كشف كرده است كه این شبكه اجتماعی یك امتیاز اختراع تحت عنوان "مسیرهای آفلاین"(Offline Trajectories) را ثبت كرده است كه مقدمه ای برای یك فناوری پیش بینی كننده مقصد آتی كاربران بر پایه داده های مكانی قبلا ثبت شده است.

بر این اساس، این برنامه قادر به استفاده از مكان قبلی ثبت شده كاربر و همینطور افراد دیگر برای پیش بینی است.

به عنوان مثال فرض كنید شما معمولا پس از گذراندن وقت در باشگاه، به یك رستوران خاص می روید. این فناوری با تعیین مكان فعلی شما شروع می كند و اگر شما در باشگاه باشید، احتمال رفتن شما به آن رستوران را بررسی می كند. اگر تشخیص دهد كه شما واقعا در حال رفتن به آن رستوران هستید، می تواند خوراك خبری لازم را برای شما بارگیری كند.

همچنین فیس بوك می تواند به اطلاعات مكانی دیگر كاربران برای پیش بینی حركات شما، بخصوص افرادی كه دارای یك پروفایل مشابه هستند، تكیه كند.

یكی دیگر از اختراع های ثبت شده تحت عنوان "پیش بینی موقعیت با استفاده از سیگنال های بی سیم در شبكه های اجتماعی آنلاین" برای یك فناوری است كه می تواند از قدرت وای-فای، بلوتوث، شبكه سلولی تلفن همراه و ارتباط نزدیك (NFC) استفاده نماید.

اگر افراد هم سن شما كه معمولا به یك مجموعه از مكان های خاص مشابه با شما می روند در نزدیكی شما باشند، این فناوری می تواند بر مبنای رفتار آنها پیش بینی خویش را انجام دهد.

برای مثال، اگر كاربرانی با پروفایل مشابه معمولا به یك كافه در كنار یك سینما بروند، فیسبوك پیش بینی می كند كه شما پس از تماشای یك فیلم در آن سینما به آن كافه خواهید رفت.

این اختراعات نشان داده است كه غول های فناوری همچنان به دنبال راهی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد كاربران هستند. چون كه دانستن موقعیت دقیق شما و اطلاعات بیشتر، فرصت های بیشتری برای عرضه تبلیغات مناسب به شبكه های اجتماعی می دهد و باعث می گردد اثر تبلیغات آنها بیشتر شود.

اگر این پلت فرم ببیند كه شما عادت به رفتن به باشگاه ورزشی و و رستوران های غذای سالم دارید، می تواند به شما تبلیغات مربوط به سلامت و تناسب اندام را عرضه نماید.

همچنین می تواند از اثربخشی حاصل از این نوع تبلیغات، درآمد بیشتری كسب كند. پس این فناوری یك معامله برد-برد برای همه است.

البته گفته می گردد هیچ تضمینی وجود ندارد كه فیس بوك این فناوری ها را اجرایی كند.




1397/09/21
15:14:30
5.0 / 5
4620
تگهای خبر: آنلاین , شبكه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
ParsiKav